קרניזים

טיפים לבחירת קרניזים לקירות

16.6.2021 שתף

בונים, משפצים או מחדשים את סביבת המגורים או סביבת המשרד? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא את כל המידע הנחוץ לכם על בחירת קרניזים לקירות  הבית או המשרד.

הקרניזים הם אלמנט עיצובי המיועד לצרכי התקנה במקום בו הקיר פוגש את התקרה, וזאת בניגוד לפנלים שהם אלמנטי עיצובי המותקן במקום בו הקיר פוגש את הרצפה. בשני המקרים, מדובר באלמנטים עיצוביים אשר נועדו לשדרג את קירות הבית, המשרד או בית העסק. 

איזה סוגי קריזנים קיימים? 

עד לפני מספר שנים, קרניזים יוצרו בעיקר מעץ מעובד בו ניתן היה לשלב עיטורים בסיסיים, כאשר צביעת העץ שדרגה את הקרניז והפכה אותו לרצועת עץ מעוטרת אותה ניתן היה להתקין במקומות המיועדים. כיום, עומדים לרשותכם מספר סוגים שונים של קרניזים המיוצרים בין היתר מחומרים פולימריים, אבן טבעית וקרמיקה, כאשר סוגי הקרניזים מגיעים בתצורות שונות של פרופיל פינה, קשתות, עיטורי פינה ורצועות קרניז באורכים ועוביים שונים. כמו כן, תוכלו למצוא קרזינים המיועדים להתקנה כעמודים דקורטיביים על גבי הקיר עצמו ולצרכי התקנה מסביב לספוטים של תאורה, שקעים חשמליים וכדומה. 

קרניזים

קרזינים מקרמיקה – מה חשוב לדעת? 

קרניזים המיוצרים מקרמיקה מתאפיינים בין היתר במראה יוקרתי וייחודי וזאת לנוכח העבודה שהם מגיעים במגוון רחב של תצורות וגדלים היכולים להתאים לכל סגנון עיצובי של חיפוי קירות. קרניזים מקרמיקה מתאפיינים גם בעמידות גבוהה בפני סימני שחיקה ובלאי ואופן התקנתם על גבי הקיר זהה לאופן הלבשת אריחי קרמיקה לצרכי חיפוי קירות. השימוש בקרניזים המיוצרים מקרמיקה מיועדים לכל חלל המגורים או סביבת המשרד, כאשר גם בחללים בהם החלטתם לבצע חיפוי קירות באמצעות אריחי קרמיקה, ניתן לשלב קרניזים מקרמיקה בגוון שונה, טקסטורה שונה וכדומה. 

קרניזים לקירות

מספר טיפים לבחירת קרניזים לקירות 

בחירת קרניזים לקירות מומלץ שתעשה בהתאם למספר כללי עיצוב מרכזיים כגון: 

  • גודל הקרניז ועוביו – הקרניזים משמשים אלמנט עיצובי בלבד לחיפוי הקיר והם אינם אמורים “לגנוב את ההצגה” של עבודת החיפוי, ולכן, קיימת חשיבות רבה לבחירת עובי הקרניז וגודלו וזאת בהתאם להיקף שטח הקיר ומידותיו. 
  • צורת הקרניז – כיום, תוכלו ליהנות מהיצע מרשים ומגוון של קרניזים לקירות המגיעים בצורות שונות, לרבות, רצועות ישרות, רצועות מעוגלות, רצועות משולשות וכדומה. צורת הקרניז חייבת להיות מותאמת לסוג החיפוי של הקיר ולסגנון העיצובי הכללי של סביבת המגורים. 
  • סגנון עיצובי – קרניזים מגיעים כיום במגוון רחב של סגנונות עיצוב היכולים להתאים לכל סגנון עיצוב פנים, מסגנון קלאסי, דרך סגנון כפרי ועד לסגנון מודרני והייטקיסטי. בחירת הסגנון העיצובי של הקרניז חייבת להיות מותאמת בצורה המדויקת ביותר לסגנון העיצוב של חלל הפנים. 
  • מטרות הקרניז – ברוב המקרים, קרניזים משמשים לצרכי עיטור ושדרוג הקירות אך באותה נשימה הם יכולים להוות גם אלמנט עיצובי המיועד להסתרת פינות, כבלי חשמל וכדומה ולצרכי עיטור שקעים המופיעים בקירות. 

התקנת קרניזים – מה חשוב לדעת? 

התקנת קרניזים נעשית לאחר השלמת עבודות החיפוי של הקירות, כאשר הלבשת הקרניזים באזורים המפגישים בין התקרה לקירות, נעשית באמצעות חומרי הדבקה המותאמים לחומר הגלם העיקרי ממנו מיוצרים הקרניזים. ברוב המקרים, מומלץ שההלבשה תתבצע על ידי אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בנושא וזאת על מנת להבטיח לעצמכם התקנה מקצועית של קרניזים. כאשר ניגשים לרכוש קרניזים, מומלץ לרכוש בין 10 ל-20 אחוז יותר מהיקף הקרניזים הנדרשים לצרכי לצרכי התקנה בקירות הבית או המשרד, וזאת על מנת להימנע מהדבקה מאולצת של חלקי קרניזים שעלולים להישבר או להיסדק במהלך ההתקנה. כמו כן, חשוב לרכוש קרניזים רק לאחר שנחשפתם להיצע גדול ומגוון של סוגי קרניזים שונים וזאת על מנת לבחור את הקרניזים המותאמים ביותר עבורכם. 

במידה והחלטתם לעשות שימוש בקרניזים כאמצעי לעיטור שקעים או לצרכי הלבשה כעמודים על גבי הקירות, מומלץ לעשות שימוש באותו סוג של קרניזים המעטרים את המקום המחבר בין התקרה לקיר.