ריצוף פורצלן - טיפים המלצות ויתרונות של ריצוף עם פורצלן

ריצוף פורצלן – טיפים המלצות ויתרונות של ריצוף עם פורצלן

19.9.2021 שתף

הרצפה היא בעלת שטח פנים עצום בחלל. למעשה, היא נמצאת במקום השני רק אחרי הקירות והתקרה. משום כך, לבחירת העיצוב שלה יש השפעה גדולה על עיצוב החלל כולו.

בנוסף, הרצפה צריכה להיות אלמנט עמיד במיוחד, בשל החשיפה הקבועה שלה לנוזלים, חבלות ועומסים מכל הסוגים. לכן בחירה של אריחי רצפה, היא בעלת משקל כה גדול בעיצוב החלל.

אם כן, יש משמעות גדולה לכך, שאריחי פורצלן הפכו בשנים האחרונות לאריחים כה מבוקשים ונפוצים. אבל מה הופך אריחי פורצלן לריצוף אידיאלי?

אריחי פורצלן

מה זה אריחי פורצלן?

אריחי פורצלן, נקראים גם גרניט פורצלן, הם סוג מיוחד של אריחי קרמיקה.

הם עמידים במיוחד, מתאימים לשימוש בתור חיפוי קירות או בתור אריחי רצפה. 

הם מקבלים באהבה מגוון עצום של עיצובים והמחיר שלהם נמוך בהשוואה לחומרי ריצוף באיכות דומה. אלה הסיבות העיקריות בגללן ריצוף פורצלן הוא המבוקש ביותר במקומות רבים בעולם.

קיימים אריחי פורצלן עם ציפוי זכוכית, המגן עליהם מפני כתמים, אך גם הופך אותם שבירים יותר, לצד אריחי פורצלן ללא זיגוג זכוכית, שאינם נשברים בקלות, אך סופגים יותר לכלוך.

משום כך, לרוב בוחרים את האריחים המזוגגים לשימוש פנימי בבתים ואילו אריחים לא מזוגגים, משמשים למקומות ציבוריים וסביבה חיצונית.

קיימים גם אריחי פורצלן “פול בודי” המיוצרים שכבה אחידה של חומר אחיד, שלא כמו אריחי פורצלן אחרים, המיוצרים ממספר שכבות של חומרים שונים.

אריחים אלה נחשבים יקרים יותר, אך הם גם עמידים יותר בפני שחיקה, שכן גוון האריח נמצא בכל חלקי האריח ולא רק בשכבה העליונה. משום כך, אריחים אלה מתאימים מאוד למקומות ציבוריים, בהם קיימת שחיקה גבוהה מאוד של הרצפה.

ריצוף פורצלן - טיפים המלצות ויתרונות של ריצוף עם פורצלן

ייצור פורצלן

תהליך הייצור של אריחי פורצלן מאפשר להוסיף להם צבעים, דוגמאות ומרקמים שונים. לכן אפשר לעצב איתם כל סגנון רצוי ואף ליצור באמצעות אריחי פורצלן חיקוי של חומרי גלם אחרים, כמו שיש, אבן טבעית וחומרי ריצוף טבעיים אחרים, שאינם עמידים כמו פורצלן.

מאפיין זה של אריחי פורצלן מאפשר לעשות שימוש נרחב ומגוון במיוחד, בסגנונות עיצוב שונים, על ידי שימוש באריחים העמידים והחזקים, אשר נראים בדיוק כמו החומר שהם מעוצבים בדמותו. 

כך לדוגמה, ניתן לקבל רצפה שנראית בדיוק כמו אבן טבעית, אך אינה זקוקה לתחזוקה מיוחדת, עמידה בפני עומסים ושחיקה לטווח ארוך, קלה לניקוי והרבה הרבה יותר זולה.

איך בוחרים גימור אריחי פורצלן לריצוף?

אפשר למצוא אריחי פורצלן לרצפה ב 3 סוגי גימור עיקריים: מבריק, מט, או לפטו (בעל ברק עדין ומרקם מעט מחוספס). כל אחד מסוגי הגימור מעניק לחלל מראה שונה ומביא איתו יתרונות וחסרונות שונים. לכן כדאי להכיר כל אחד מסוגי הגימורים הללו, לפני שבוחרים ולבחור אותם תוך התייחסות למספר שיקולים חשובים:

  • טעם אישי של בעלי הנכס – על טעם וריח אין מה להתווכח ולכן, כדאי לנסות לאתר את האריחים שנראים לכם הכי יפים.
  • סגנון החיים והשימוש בחלל – למשל בית עם ילדים קטנים – מתלכלך הרבה יותר. לכן, רצפה מבריקה פחות מתאימה, כי כל כתם בולט מאוד על פניה. 
  • גודל החלל – ככל שהחלל קטן יותר, רצוי להשתמש באריחים מבריקים יותר, שיוצרים אשליית מרחב.
  • תאורה בחלל – ריצוף מבריק עשוי להתאים יותר לחללים חשוכים יחסית, שכן הוא מחזיר אור, אך גם כל כתם קטן בולט עליו מאוד. תאורה חלשה יכולה לטשטש מעט את מראה הכתמים הבולטים.
  • רמת הבטיחות הנדרשת – ריצוף חדרים רטובים, כמו חדרי רחצה למשל, רצוי לעשות עם אריחים בגימור מט, או לפטו – כדי לצמצם את סכנת ההחלקה.

לסיכום

אריחי פורצלן הם עולם שלם של סגנון, צבע, עיצוב ומרקם, שכדאי להכיר מקרוב. אם אתם מתכננים לרצף בקרוב ורוצים עזרה בבחירה מדויקת לחלל שאתם מעצבים, צרו איתנו קשר – נשמח לעמוד לרשותכם עם הידע והניסיון המקצועי שלנו!