איך תשלבו ריצוף באבנים טבעיות בעיצוב של הבית שלכם

איך תשלבו ריצוף באבנים טבעיות בעיצוב של הבית שלכם 

14.9.2021 שתף

רצפה היא האלמנט השני בגודלו בכל מבנה. שטח הפנים הגדול של הרצפה שני בגודלו רק לשטח הקירות. משום כך, בחירת האריחים לריצוף היא משמעותית מאוד לעיצוב הבית.

אבן טבעית היא אחד מסוגי הריצוף היפים והאהובים ביותר בעולם, אך לא כולם מבינים איך לשלב אותה נכון, באופן שיכול להבליט את היתרונות שלה ולהשתלב היטב בעיצוב של הבית.

כדי שיהיה לכם יותר קל לבחור את הריצוף המושלם, קבלו מאיתנו כמה טיפים שיעזרו לכם לעצב את הבית באופן אופטימלי – עם ריצוף באבנים טבעיות.

איך תשלבו ריצוף באבנים טבעיות בעיצוב של הבית שלכם

בחירת סוג האבן

בחירת אבני הריצוף היא חשובה ולכן כדאי לעשות אותה בשלב מוקדם, לפני שמגיעים לשלב הריצוף בפועל. מלבד בחירת סוג האבן, חשוב להקדיש מחשבה גם לגודל אבני הריצוף, המרקם שלהן, צורת העיבוד הרצויה לכם, כמו גם צורת ההנחה של האבנים ואף עיצובים מיוחדים שאפשר ליצור עם האבנים שבחרתם.

את הבחירה כדאי לעשות על בסיס סגנון העיצוב שאתם רוצים למרחב – סגנון ריהוט, צבעים שולטים, מבנה החלל, תאורה טבעית בחלל וכן הלאה:

  • בחללים גדולים כדאי לשלב אבני ריצוף גדולות, או בגדלים משתנים. 
  • בחללים קטנים כדאי להשתמש באבני ריצוף קטנות יותר.
  • חלל בעיצוב בסגנון טבעי מתאים לריצוף עם אבן במראה טבעי, עם מרקמים בולטים, עיבוד ידני וטבעי למראה.
  • אם הבית מעוצב באופן שמרני יותר, רצוי לבחור עבורו ריצוף אבן מלוטש ואחיד.

סגנונות שונים של ריצוף אבן טבעית

ניתן להשתמש באבן טבעית לריצוף במגוון דרכים יצירתיות, שמסוגלות להקפיץ כל סגנון עיצוב ולתת לחלל אופי מיוחד:

ריצוף אבן טבעית בסגנון בריקים

ריצוף במראה טבעי, עדין. האריחים מגיעים במגוון רחב של צבעים, מרקמים וגדלים. מתאים לשימוש בחללים גדולים, או קטנים, משתלב נפלא עם מגוון סגנונות עיצוב. מתאים לשימוש בחדרים רטובים, אך גם בשאר חדרי הבית. 

ריצוף אבן טבעית בסגנון פסיפס

אלמנט עיצובי מרהיב, שניתן ליישם על ידי שימוש באריחי אבן קטנים, בצורות שונות. ניתן למצוא ריצוף פסיפס עם אריחים עגולים, המזכירים חלוקי נחל, או אריחים מרובעים קטנים, שמזכירים את אריחי הפסיפס המסורתיים. קיימים גם אריחי פסיפס משושים, או מאורכים, בצורת עלים, או פרחים, במרקם חלק או מחוספס. פסיפסים אלה מתאימים לריצוף חללים שלמים, גדולים, או קטנים.

שטיחי אבן

שטיחי אבן הם צורה נוספת של פסיפס, אלא שהם מעוצבים כמו יצירות הפסיפס של ימי קדם. 

שטיחים אלה מתאימים לשילוב במגוון סוגי ריצוף אבן, כאשר ניתן ליישם אותם בחלקים שונים של ריצוף במראה אחיד ולהעניק לחלל נקודת עניין ויזואלית מדהימה ביופיה.

בנוסף, שטיחי אבן מזכירים בצורתם את המנדלות הרוחניות של המזרח הרחוק ומתאימים מאוד למי שרוצה לשלב בעיצוב החלל אלמנט עם משמעות רוחנית שהוא גם מלא יופי.

איך תשלבו ריצוף באבנים טבעיות בעיצוב של הבית שלכם

איפה מתאים ליישם ריצוף באבנים טבעיות?

בחירה נכונה של ריצוף באבנים טבעיות תאפשר לכם לעצב חללים שלמים באמצעות אבנים טבעיות, מדהימות ביופיין, המעניקות לחלל יופי מיוחד, חמימות טבעית ותחושת יוקרה, המזכירה את הארמונות של ימי קדם.

מובן מאליו, כי כל בחירה של ריצוף, מחייבת אתכם להתאים את עיצוב החלל לריצוף, או להיפך.

אבל חשוב להבין כי מגוון האפשרויות לבחירת ריצוף אבן טבעית, הוא אינסופי, מבחינת מרקמים, צבעים, צורות וגדלים. לכן, אפשר להתאים ריצוף אבן מרהיב – לכל סגנון עיצוב, לכל סוג של חלל.

לסיכום

ריצוף הבית עם אבנים טבעיות הוא אפשרות מדהימה שיכולה להקפיץ את עיצוב הבית שלכם לרמות יוצאות דופן. יחד עם זאת, כמו בכל סוג אחר של ריצוף, חשוב לבחור את הגוון המתאים, הגודל המתאים והצורה המתאימה של האריחים, כדי ליצור התאמה מושלמת לעיצוב הבית.

לא פחות חשוב – לבחור רצף מקצועי מעולה, שיודע כיצד להניח את האריחים בצורה אופטימלית כדי להשיג את התוצאה המבוקשת.

למידע נוסף, ייעוץ והכוונה – צרו איתנו קשר!