ריצוף אבן טבעית

איך בוחרים ריצוף לבית? דגשים

10.5.2021 שתף

איך בוחרים ריצוף לבית? דגשים

ההחלטה באיזה ריצוף לבחור (מהמגוון הנרחב הקיים כיום בשוק) אינה פשוטה ויש להשקיע בכך מחשבה רבה. לכל אחד מסוגי הריצוף השונים יתרונות וחסרונות, כך שהבחירה בסוג ריצוף ספציפי למיקום נקודתי, תעלה את סך היתרונות על סך החסרונות ולהיפך. ככל ויש לכם (ורצוי שתהיה), סבלנות וזמן פנוי לבחון את סך האופציות על כל המשתמע מכך והתאמת האופציה הטובה ביותר לצרכים וליכולת הכלכלית שלכם, כך הבחירה תהיה מדויקת ונכונה יותר בטווח הקצר והארוך גם יחד.

ריצוף שיש לבית

מצעד הקריטריונים לבחירת ריצוף

כדי שלא תגיעו למצב בו הרכישה והבחירה שלכם בריצוף (הבית / החוץ) הינה מוטעית, ערכנו עבורכם רשימה המורכבת ממספר קריטריונים מהותיים, שאל לכם לפסוח עליהם ובין היתר:

  • עמידות הריצוף – אם בעבר הריצוף היווה חומר גלם פרקטי בלבד, הרי שבעידן הנוכחי, הריצוף הוא חלק אינטגרלי מהעיצוב. מבחר האריחים (ברמת העיצוב, סוג החומר, הגמורים ועוד), מאפשר לכל אחד למצוא את מבוקשו, אך חשוב לזכור כי על הריצוף להיות עמיד בהתאם לשימוש בו. 

יש לזכור כי הרגליים שדורכות במהלך היום יום על הריצוף, לצד האביזרים שמניחים ומעבירים על גביו הם רבים ועלולים לגרום לנזקים בטווח הקצר והארוך גם יחד ועל כן חשוב להתאים את מידת החוזק של הריצוף לאורח החיים במקום המרוצף, כך למשל ריצוף פנים בהכרח לא יתאים לריצוף גינה וכיוצא בזאת. דרגת השחיקה שתיבחר, היא שתקבע את אורך החיים של הריצוף. משום שאין לנו ספק שאתם לא מבקשים להחליף ריצוף בכל שנה שנתיים או שלוש, בדקו את מידת החוזק והשחיקה של המרצפות מבעוד מועד.

  • בחירה שבין מרצפת מלאכותית לטבעית – ההיצע המגוון שיש לרשתות השיווק להציע, נחלק בין היתר בין מרצפות שעובדו לאחר שחומר הגלם נחצב מהאדמה לעומת מרצפות שהוכנו בצורה תעשייתית (כל קשר בינם לבין הטבע הוא מקרי בהחלט). ההבדלים בין ריצוף מלאכותי לבין ריצוף טבעי הוא רב, על היתרונות ועל החסרונות של כל אחד מהם, ועל כן חשוב להבחין ולגבש החלטה מבעוד מועד. למדו מראש על ההבדלים בין ריצוף טבעי לתעשייתי וקבלו החלטה בהתאם.
  • עיצוב המרצפה – ריצוף, בכל הקשור לעיצוב, הוא בעיני המתבונן. אם בעבר מרבית הבתים רוצפו בבלטות זהות, הרי שבעת הנוכחית מגוון המרצפות (הצבעים, הצורות, הגדלים והמרקמים) הוא רב והבחירה צריכה להתבצע בהתאמה מושלמת לתקציב ולעיצוב הרווח בחלל. במהלך בחירת העיצוב, עליכם לגבש החלטה באשר לגודל המרצפת ולזכור כי ישנם גדלים סטנדרטיים ומאידך יש מרצפות גדולות מהסטנדרט ולחילופין מרצפות קטנות מהסטנדרט. 
  • ספיגות נמוכה – ריצוף “סופג” נוזלים, בין אם הארטיק דובדבן של הילד נפל ונמס על הריצפה וכל צבעי המאכל נשפכו ממנו ובין אם הקפה של הבוקר נשפך לכם וכיוצא בזאת. בבואכם לרכוש ריצוף, ראוי שתיקחו בחשבון את רמת הספיגות, תוך שאתם זוכרים כי ראוי שלריצוף תהיה רמת ספיגות נמוכה כדי שלא יספגו נוזלים וישאירו כתמים לא רצויים. מרצפות בעלות רמת ספיגה גבוהה, ישנו את הגוון ובטח אם תשתמשו בחומרי ניקוי לא מותאמים ו/או בתדירות גבוהה. 
  • הגדרת תקציב – כדי שתרכשו את מה שאתם מחפשים מבחינת האיכות והעיצוב, יש להגדיר את התקציב הקיים ברשותכם. ככל והתקציב יהיה רב יותר, כך תצליחו לדייק את הבחירה.

בחירת ריצוף אבן

לסיכום – על מנת לבחון את איכות רמת והעדיפות האישית שלכם לאריח ספציפי, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים מהותיים ובין היתר אלו שציינו מעלה, כך תוכלו לבצע בחירה נכונה ומדויקת, בחירה שתשרת אתכם נאמנה לאורך זמן.