איך לבחור אריחי קרמיקה למטבח מודרני?

איך לבחור אריחי קרמיקה למטבח מודרני?

17.6.2021 שתף

המטבח המודרני הוא אחד מסוגי המטבחים האהובים ביותר על הקהל הישראלי בשנים האחרונות, כאשר ביותר ויותר בתים פרטיים ודירות מגורים, ניתן למצוא מטבח ביתי מעוצב בסגנון מודרי. מה מייחד את המטבח המודרני ואיזה סוגי אריחים יכולים להתאים למטבחים בסגנון עיצובי זה? על כך ועוד בעמוד שלפניכם. 

מטבח מודרני – קווים לדמותו 

מטבח מודרני הוא מטבח ביתי העושה שימוש בחומרי גלם שונים כגון: זכוכית, ברזל, אלומיניום, אבן טבעית, עץ מלא ועוד. מטבח זה מתאפיין בעיצוב נקי וקווים ישרים ומצויים בתוכו מגוון רחב של פתרונות אחסון מתקדמים וחכמים המשולבים בגוף ארונות המטבח. מאפיין נוסף של המטבח המודרני הוא השימוש בלוחות זכוכית המשמשים למטרות חיפוי, כאשר הלוחות מגיעים בשלל הדפסות דקורטיביות. 

עיצוב מטבח מודרני הוא למעשה הליך עיצובי המיועד ליצירת מטבחים מודרניים המשלבים בתוכם מגוון רחב של פתרונות אחסון מתקדים ומסווים מהעין לצד שימוש בקווי עיצוב נקיים, כאשר ההבדלים בין המטבח הקלאסי למטבח המודרני חולשים למעשה על כל מאפייני המטבח, החל מחומרי הגלם המשמשים לייצור המטבח, דרך פתרונות האחסון בחלל המטבח ועד לנראות חזיתות המטבח. המטבח הקלאסי מתאפיין יותר בחומרי גלם מסורתיים כגון: עץ מלא המאפיינים גם את סביבת המטבח הכפרי. 

המטבח המודרני מותאם יותר לחללים גדולים, כאשר החלל הפתוח (OPEN SPACE) מהווה חלק בלתי נפרד מהקו העיצובי של סביבת המטבח. בנוסף לכל אלו, המטבח המודרני מתאפיין בשילוב של גופי תאורה מעוצבים ומוצרי חשמל חכמים שברובם מגיעים בילד אין. מטבחים מודרניים מגיעים במבחר גדול של צבעים בהשוואה לסוגי עיצוב אחרים של מטבחים, כאשר הגוונים הנפוצים יותר הם: מטבח לבן ויוקרתי, מטבח אפור – שחור ומטבחים מודרניים בצבעים עזים יותר. 

איך לבחור אריחי קרמיקה למטבח מודרני?

בחירת אריחי קרמיקה לחיפוי מטבחים מודרניים 

בחירה של אריחי קרמיקה למטבח המודרני מומלץ שתעשה בראש ובראשונה בהתאם לגודל המטבח והיקף השטח אותו אתם מעוניינים לחפות. מכיוון שאחד מהמאפיינים המרכזיים של המטבח המודרני הוא החלל הפתוח, מומלץ לעשות שימוש באריחי קרמיקה גדולים יחסית, כאשר באזורי חיפוי מסוימים ניתן לשלב אריח פסיפס מעוצב השובר מעט את האלגנטיות המאפיינת את העיצוב המודרני. כמו כן, בחירת האריחים מומלץ שתעשה בהתאם לצבע הדומיננטי של המטבח ובהתאם לצבע הדומיננטי של משטח העבודה במטבח. 

אריחי קרמיקה מודרניים היכולים להתאים למטבח המודרני הם אריחי פורצלן המתאפיינים בעמידות גבוהה ומגיעים במבחר גדול של דגמים עיצוביים היכולים להתאים לכל סגנון עיצובי. בכל הנוגע להלבשת אריחי קרמיקה, חשוב לציין שהמרווח בין אריח לאריח הוא בדרך כלל 3 מ”מ, אך כאשר מדובר בחיפוי קירות מטבח מודרני, מומלץ להקטין את המרווח ולהפקיד על מרווח של 2 מ”מ ובכך לשמור על מראה אסתטי התורם לאווירת החלל הפתוח במידה ומדובר במטבחים גדולים יחסית. 

אריחי קרמיקה למטבח

אריחי קרמיקה גדולים בגוון אחיד 

בחירת אריחי קרמיקה למטבח המודרני חייבת להיעשות באופן כזה שאריחי הקרמיקה ישמרו על אחידות המראה האלגנטי של המטבח, ולכן, שימוש באריחים מאוירים או מודפסים איננו מומלץ. מנגד, שימוש באריחי קרמיקה גדולים המגיעים בגוון אחיד ומבריק תורמים רבות לשדרוג המטבח והבלטת הקו העיצובי הייחודי של גוף המטבח עצמו. יחד עם זאת, כן יש מקום לשלב אבן פסיפס דקורטיבית או אריח קרמיקה מודפס בתוך חלל המטבח וזאת על מנת לשבור את הקו הנקי במקרים מסוימים. 

במקרים בהם מדובר במטבח מודרני המשלב בתוכו לוחות זכוכית מודפסים, ניתן לעשות שימוש באריחי קרמיקה מודפסים גם לצרכי חיפוי קירות המטבח, אך גם במקרים אלו מומלץ שהדבר ייעשה במינון הנכון וזאת על מנת לתת מקום לייחודיות של לוחות הזכוכית המודפסים המעטרים את חלל המטבח. 

לסיכום, כאשר רוכשים אריחי קרמיקה למטבח, חשוב להיחשף לכמה שיותר דגמים וזאת על מנת לבחור את הדגם הנכון והמדויק ביותר והמותאם ביותר לסגנון העיצובי של המטבח המודרני בו בחרתם.