קרמיקה למטבח כפרי – אילו אריחים יכולים להתאים?

20.6.2021 שתף

חולמים על מטבח כפרי? רוצים לשדרג את המטבח הכפרי העומד לרשותכם? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מידע כללי על סוגי האריחים היכולים להתאים לסביבת המטבח הכפרי. 

המטבח הכפרי הוא אחד מסוגי המטבחים האהובים והפופולאריים ביותר בישראל, כאשר ההגדרה של מטבח כפרי מתייחסת למספר סוגי מטבח שונים וביניהם: מטבח בסגנון טוסקנה, מטבח בסגנון פרובאנס, מטבח בסגנון ים תיכוני ועוד. 

עקרונות העיצוב במטבח הכפרי

המטבח הכפרי זוכה לפופולאריות רבה לנוכח העובדה שהוא משלב בין סביבת עבודה נוחה ופרקטית לבין אווירה ביתית ומשפחתית. מטבחים המעוצבים בסגנון הכפרי מתאפיינים במספר עקרונות עיצוביים כגון: שימוש בחומרי גלם טבעיים, שימוש בעץ מלא ובחירת גוונים בהירים ועדינים. בהקשר של גוון המטבח, חשוב לציין שבשנים האחרונות ניתן למצוא יותר ויותר מטבחים כפריים בהם נעשית בחירה בגוונים כהים יותר, כאשר הגוון הכהה יותר מעניק מימד נוסף של יוקרה לעיצוב החמים המאפיין את המטבח הכפרי. 

קרמיקה למטבח

אריחי קרמיקה למטבח הכפרי – מה חשוב לדעת?

אריחי קרמיקה לסביבת המטבח הכפרי מיועדים גם לצרכי חיפוי קירות וגם לצרכי ריצוף, כאשר היצע האריחים העומד לרשותכם כיום לחיפוי מטבחים ביתיים (קירות וריצוף כאחד), הוא רחב היקף והוא מגיע במידות, טקסטורות וצבעים שונים. 

השימוש בקרמיקה כאמצעי חיפוי לקירות המטבח הכפרי, מאפשר לכם ליהנות ממספר יתרונות מרכזיים הקשורים לתכונות המרכזיות של הקרמיקה כגון: עמידות בפני אש, סימני רטיבות ולחות, עמידות גבוהה בפני כתמים וחומרים כימיקליים, עמידות גבוהה בפני סימני בלאי ושחיקה, נוח וקל לניקוי ועוד. 

אריחי קרמיקה למטבח

בחירת אריחי קרמיקה לסביבת המטבח הכפרי 

בחירה של אריחי קרמיקה לסביבת המטבח הכפרי או לסביבת המטבח הביתי בכל סגנון עיצובי אחר, מומלץ שתעשה בהתאם למספר נקודות התייחסות וביניהן: גודל האריחים הנדרש לכם בהתאם לשטח אותו אתם מעוניינים לחפות, הסגנון העיצובי של האריחים והתאמת הסגנון לקו העיצובי של המטבח, וכמובן, גוון האריחים. בכל הנוגע לגודל האריח, חשוב לציין שהדבר נקבע בהתאם לגודל המטבח עצמו, כאשר בחללים גדולים יותר מומלץ לעשות שימוש באריחים גדולים ואילו במטבחים קטנים או בינוניים מומלץ לעשות באריחים במידות קטנות. 

סוגי אריחים היכולים להתאים למטבח הכפרי 

כיום, תוכלו ליהנות מהיצע מרשים, איכותי ומעוצב של אריחי קרמיקה למטבח הכפרי. היצע זה כולל בתוכו אריחים בסגנון וינטג’ לצד אריחים עם הדפסים קלאסיים וצורות גיאומטריות מעניינות. היצע זה מאפשר לכם להכניס צבע ותחכום לקו הטבעי והנקי המאפיין את המטבח הכפרי כאשר היצע הדוגמאות העומד לרשותם מאפשר לכם לבחור בהתאמה מדויקת את הסגנון העיצובי של האריחים בהתאמה מלאה לסגנון הכפרי של המטבח. אריחי קרמיקה מעוטרים ו/או כאלו המגיעים עם הדפס קלאסי כזה או אחר, מעניקים מימד נוסף של עיצוב חמים וכפרי לסביבת המטבח, כאשר הגוון הדומיננטי של האריחים, חייב להיות מותאם גם לגוון הדומיננטי של המטבח עצמו וגם לגוון משטח השיש בו בחרתם ולגוון של רצפת המטבח. 

קרמיקה לחיפוי קירות במטבח הכפרי 

חיפוי קירות לסביבת המטבח הכפרי הביתי, יכול להיעשות באמצעות אריחי קרמיקה מעוצבים בהם ניתן לשלב גם אריחי פסיפס ייחודיים המשדרגים את המטבח. כמו כן, ניתן לעשות שימוש באריחי בטון מאוירים או אריחי קרמיקה מאוירים. השילוב של אריחים מאוירים מותאם יותר למטבחים כפריים בגוון בהיר ואילו אריחים בגוון אחיד יכולים להתאים למטבחים כפריים המגיעים בגוון עץ טבעי ובשילוב גוונים כהים יותר. יחד עם זאת, חשוב לציין שבחירת אריחי קרמיקה מאוירים או כאלו המשלבים בתוכם צורות גיאומטריות, מומלץ שייעשה בהתאם לסגנון הקלאסי יותר ולא זה המשלב בתוכו דגמים נועזים מדי. כמו כן, מומלץ לחפות חלק מהקיר באריחים המאוירים ואת החלק האחר באריחים בגוון אחיד המותאמים לאריחים המאוירים וזאת לע מנת לייצר משחק מעניין בין סוגי האריחים ולייחד את האווירה הכפרית והחמימה אותה תרצו להשיג בסביבת המטבח.