אבן בזלת

אבן בזלת – למראה אורבני ושיק

12.5.2021 שתף

אבן בזלת משמשת לעיצוב פנים וחוץ הבית. אם קיבלתם על עצמכם את הבחירה להשתמש באבן בזלת (ובצדק), אפשרו לנו להעניק לכם מעט מידע חיוני, שיסייע לכם להבין עד כמה ההחלטה שלכם נכונה. 

אבן בזלת מקוטלגת כאבן טבעית, אשר מגיעה מהתפרצות לבה, שעברה הליך קירור מהיר. את המילה בזלת השאילו מהשפה האתיופית ופרושה “אבן שחורה” וכך היא הבזלת, אבן שחורה וקשה באופן ייחודי. בהיותה אבן טבעית (שלא נגעה בה מכונה תעשייתית), גבולותיה לא ברורים ולא מוגדרים ועל כן היא מעניקה את האווירה הטבעית ומכניסה את הטבע אל הבית. 

אבן בזלת יתרונות

לבזלת יתרונות מובהקים וביניהם: עמידות ונראות. הבזלת היא אבן חזקה מאוד ועל כן העמידות שלה נפרשת על פני שנים רבות, מבלי שיתגלעו סדקים הנגרמים לרוב ממשקלים גדולים כמו גם ממגע עם מים ו/או נוזלים אחרים – זו בלבד הסיבה העיקרית שאבן הבזלת תפסה תאוצה בשנים האחרונות ורבים בוחרים לרצף באמצעותה את גינת הבית ובכלל. 

המראה של אבן הבזלת הוא ייחודי, הוא מרשים והוא מהודר. המראה מעניק לחלל מראה אורבני ואווירה יוקרתית שאין שנייה לה. צבע האבן והמרקם מאפשר להציג את השיק המבוקש. האבן מעניקה למקום המרוצף מראה טבעי וייחודי ובמיוחד מכניסה האבן אל החלל את הטבע. את אבן הבזלת ניתן לרכוש בגמורים / בליטושים רבים ומגוונים, כך שאתם יכולים להתאימה לכל סגנון עיצוב, בין אם הוא מודרני, אורבני חלק ובכלל. 

חיסכון בגינון ובהשקיה – אבן הבזלת הטבעית מעניקה את תחושת הטבע המשמח, כך שעצם היותה, ניתן להשקיע פחות בגינון ובשתילת עצים וכפועל יוצא, ההשקיה פוחתת. 

אבן בזלת

עיצוב פנים 

בין שלל עיצובי הגינה, אנו עדים לשימוש הולך וגובר בכל הקשור לעיצוב פנים. בין היתר משמשת אבן הבזלת לחיפוי קירות / עמודים בחדר האמבטיה, בסלון, במטבח ובכלל. נקודה חשובה שיש להקפיד ולהתייחס אליה, היא הפרופורציה של שילוב אבן הבזלת במהלך העיצוב. חשוב לזכור כי יופייה של האבן השחורה עלול ליצור אווירה אפלה, במקרים בהם משתמשים יתר על המידה באבן. 

המראה האורבני

העיצוב האורבני החל את צעדיו הראשונים לקראת סוף המאה ה- 18 (בסמוך למהפכה התעשייתית) והוא מאופיין בשימוש בחומרים דומיננטיים ובין היתר: מתכת, זכוכית אבן בזלת ועוד – מראה העיצוב באמצעות אבן בזלת מעניק לחללים מראה נקי, שיקי ואורבני (עירוני).

המראה האורבני מתאים בעיקרו לחללים פתוחים ועל כן, הדוגמא הטובה ביותר (בין היתר לשימוש באבן בזלת) הם החללים (הלופטים) של העיר ניו יורק, שם חיפוי הקירות היה באמצעות אבנים ובמקרים מסוימים החיפוי היה של אבן הבזלת. 

כאמור, בשנים הנוכחיות אנו עדים לעוד ועוד משפחות אשר בוחרות לשלב את העיצוב האורבני בביתם, במטרה להעניק לו מראה ייחודי ומרשים. העיצוב האורבני מעניק תחושה בלתי מנוצחת ועיצוב מרהיב לכל הדעות. 

בחירה של אבן בזלת

בחירה של אבן בזלת 

אין ספק כי אבן בזלת היא בחירה מומלצת, אך האם היא מתאימה לכל אחד / לכל חלל / לכל בית? התשובה על כך מורכבת ממספר פרמטרים ובין היתר התקציב, המיקום, היופי והאסתטיקה הנדרשת ועוד. 

אם תשאלו אותנו האם הבחירה באבן בזלת היא הבחירה הנכונה עבורכם, סביר שנייעץ לכם להתייעץ עם המומחים בתחום. צוות מקצועי המתמחה בעיצוב פנים/חוץ בכלל ובדגש על עיצוב באמצעות אבן בזלת, ידע לשאול אתכם את השאלות הנכונות כדי להתאים את הריצוף הנדרש הן בהתאם לצורך והן בהתאם לעיצוב ובטח שבטח בהתאם לתקציב. ככל ותבקשו לעצב באבן בזלת, יותאמו עבורכם האבנים בעלות העיצובים והגמורים הנדרשים לכם באופן אישי. 

לסיכום – עיצוב באמצעות אבן בזלת, ראוי שיתרחש בקרב בעלי המקצוע המובילים והמנוסים בתחום. ככל והבחירה באבן ובבעלי המקצוע תהיה נכונה ומקצועית כך התוצאות יהיו מושלמות וגם ההתקנה והעיצוב, יחזיקו זמן רב יותר ויסבו לכם שקט נפשי ובטחון.