ריצוף שביל כניסה לבית

12.2.2019 שתף

שביל הכניסה מקשר בין הבית שלכם לעולם סביב. הוא מוביל מדלת הכניסה הראשית דרך הגינה אל הרחוב, עליו פוסעים בני משפחה ואורחים המשלימים את הדרך שעשו עד לבית שלנו ובחזרה החוצה. ולכן, ניתן להגיד שבמובן מסוים, שביל הכניסה לבית הוא גם הפנים שלו.
ריצוף שביל הכניסה צריך ליצור מעבר נכון לא רק בין פנים הבית לחצר אלא גם בין המתחם הפרטי שלנו לאזור הציבורי. כשמבינים את מכלול תפקידיו של השביל המוביל אל דלת הכניסה הראשית לבית, ברור עד כמה חשוב לבחור עבורו בקפידה ריצוף מתאים. אספנו עבורכם מידע על סוגי ריצוף שונים המשמשים לריצוף שבילים בחוץ בכלל, ושבילי גישה לכניסה לבית בפרט, וכן מהם השיקולים, אסתטיים ופרקטיים כאחד, שיש להביא בחשבון כשבוחרים ריצוף לשביל הכניסה.

שייך לבית ולחצר גם יחד
כולם משקיעים רבות בעיצוב הבית, הן מבפנים והן מבחוץ, כאשר פעמים רבות דואגים במקביל גם לתכנן ולהקים גינה נאה סביב המבנה עצמו. לא פעם קורה ששביל הכניסה נופל בין הכיסאות – הוא לא ממש שייך לבית, שהרי הוא נמצא בשטח פתוח; הוא גם לא שייך לגינה בלבד, כי הוא רק מתווה בה דרך מהרחוב אל דלת הכניסה.
ולכן, על מנת להגיע לבחירה מוצלחת של סוג הריצוף לשביל הכניסה לבית, חשוב להקדיש תשומת לב לעניין זה בזמן. אם נאחר לתת דעתנו לעניין ריצוף שביל הכניסה, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מנסים לפתור משוואה מסובכת שנוצרה בעקבות אי-הקפדה על ראייה כל התמונה תוך בחינת השאלה כיצד כל החלקים משתלבים יחד בהרמוניה.
יש מי שבוחרים לרצף את שביל הכניסה לבית באותו ריצוף של הרחבה סביב דלת הכניסה (מבואת הכניסה) או אפילו באותם אריחי ריצוף הפנים (אלה של קומת הכניסה לפחות). בחירה כזו אפשרית רק אם מדובר בריצוף שמתאים גם לפנים הבית וגם כריצוף חוץ – דהיינו, הוא עמיד מספיק מפני פגעי מזג האוויר, ולא יהפוך חלק מדי בימים גשומים. במקומות בהם הטמפרטורה עשויה לרדת מתחת לאפס, חשוב מאוד להתעקש על ריצוף מחוספס אשר יאפשר לצעוד אל הבית וממנו בביטחון, גם אם מצטברת על שביל הכניסה שכבה דקה של קרח.

ריצוף כניסה לבית

אריחי אבן
אריחי אבן הם בחירה טובה לריצוף שביל הכניסה לבית. לעתים, אפשר לבחור אריחי אבן דומים לאלה ששימשו לריצוף בתוך הבית – רמת הגימור הגסה יותר הופכת אותם מתאימים לתנאי חוץ.
ריצוף אבן הוא עמיד מאוד. האריחים עשויים לשנות מעט את המראה ברבות השנים, אך זה לא גורע מיופיים. יש לא מעט סוגי אבן המשמשים לריצוף פנים וחוץ גם יחד – כך למשל אבן גיר, בזלת, טרוורטין, פוסיל ועוד.
עבור מראה פחות מדויק, יש אפשרות לבחור ליצור שביל כניסה לבית מאבני מדרך – שהן, בעצם, פרוסות מסלעים שנפרסו במנסרה. כיום אפשר למצוא אבנים כאלה בגדלים שונים ומשלל סוגים כגון גרניט, בזלת, ציפחה, שיש טבעי, משטחי קוורץ, אבן ירושלמית ועוד.

ריצוף חצר הבית

מרצפות בטון
מרצפות בטון לגינה עשויות להתאים מאוד גם לריצוף שביל הכניסה לבית. הן חזקות, איכותיות, עמידות מאוד ומגיעות בשלל גוונים ודוגמאות. מרצפות בטון לשביל כניסה צריכות להיות בעובי של 7 ס”מ לפחות. הבטון עשוי להיות חלק לגמרי, עם דוגמא מוטבעת בו, מצויירות עליו או אפילו עם אבני פסיפס המעטרות את המשטח העליון. מרצפות בטון דורשות מעט מאוד תחזוקה, התקנתן קלה, הן שומרות על מראה נאה לאורך שנים רבות ואינן נוטות לפתח סדקים או שברים.

פתרונות אפשריים נוספים עבור שביל הכניסה לבית הן פרוסות של עץ חתוך, אבנים משתלבות, קורות או דק עץ, יציקת בטון, אבני חצץ נוחות לדריכה המתוחמות בין אבני שפה ועוד.

ריצוף שביל כניסה לבית
בין אם בוחרים באריחים השומרים על רצף מן הבית אל החצר, ריצוף אחר, אבני מדרך, יציקת בטון או כל פתרון אחר המתאים לשביל המוביל מן הרחוב, דרך הגינה אל הבית, חשוב לזכור כי לצד שיקולי העיצוב, יש גם שיקולים פרקטיים. כך למשל שמירה על זוית המבטיחה ניקוז יעיל של מים, הכנה מקצועית של התוואי להנחת הריצוף כך שלא תהיה שקיעה של אריחים, בחירת ריצוף שיהיה בטוח ללכת עליו בכל מזג אוויר ושישמור על מראה נאה למשך שנים רבות מבלי שיהיה צורך להחליף אריחים שנסדקו או נשברו.