ריצוף חוץ

25.5.2013 שתף

כאשר מחפשים אריחים שמתאימים לריצוף הגינה, חושבים גם על ההיבט העיצובי, אבל בעיקר על כושר העמידות של האריח בכל תנאי מזג האוויר שיפקדו את הגינה במשך השנים. ישנם כמה סוגי אריחים טבעיים שמתאימים לריצוף חוץ, וביניהם אריחי צפחה ואריחי טרוורטין.

ריצוף חוץ באבני צפחה

אבני הצפחה מתאימות לריצוף חוץ, כמו אזור הבריכה והפאטיו בחצר הבית. אבני הצפחה הן דקורטיביות מאד ומגיעות בכמה צבעים שנעים בדרך כלל בגווני האפור והשחור. מידת הקשיות של הצפחה היא בינונית עם זאת אבן הצפחה היא מאד פרקטית שכן היא עמידה בפני החלקה.

מהי הצפחה

מקור הצפחה – הצפחה מצויה במרבצים גדולים שבדרך כלל מרוכזים באזורים קרובים לחוף (באזור שלנו הצפחה מצויה באזור אילת ובדרום סיני). באזורים שבעבר היו אוקיינוסים עתיקים נאספו סחף ומינרלים שונים והם נותרו במקום זמן רב לאחר שהאוקיינוסים כבר נסוגו. היסוד החומרי שנותר במצע של אזורים אלה מורכב מאדמה, מחומר וממינרלים אקראיים אחרים שהיו חשופים ללחצים עצומים ולחום גבוה במשך אלפי שנים. החום והלחץ שבהם היו שרויים חומרים אלה יצרו אבן טבעית, מחוספסת ועמידה שאנו מכירים כצפחה.

המינרלים השונים שנמצאים בצפחה (כמו קוורץ, כלורייט ואחרים), משמשים כסוכנים מייצבים שמאפשרים לצפחה כושר עמידות בתנאים קשים. תערובת זו של חומרים אקראיים מסבירה גם את הגוון הטבעי והייחודי שמאפיין כל אריח ואריח. זאת משום שבכל אבן יש תכולה שונה של מינרלים.

ריצוף חיצוני בצפחה יעניק לכם משטח שהוא גם עמיד מאד וגם מרשים ויפהפה מבחינה חזותית. בגלל הייחודיות של כל אחד מאריחי הצפחה, אפשר לקבל וריאציות ריצוף מקוריות. אין רצפת אריחי צפחה שזהה לרצפה אחרת. אם אתם מחפשים הזדמנות לתת למעצב שחבוי בכם להנחות אתכם בריצוף חצר הבית, בחירה באריחי הצפחה הטבעיים היא מצוינת.

לאחר שקופסאות האריחים מונחות בחצר ביתכם, מומלץ לפתוח את כולן כך שתוכלו לראות את מגוון הצבעים הייחודי שקיבלתם. זו הזדמנות עבורכם לבדוק את אפשרויות פריסת האריחים בשטח, לפני הריצוף המעשי. בעצם אתם מוזמנים לבנות פאזל מכל האריחים שיאפשר לכם לבחור את התוצאה הויזואלית הטובה ביותר עבורכם. פתיחה של כל האריזות תעזור לכם בשיבוץ האריחים גם במקרה שבו יש הבדל בעובי של אריחי הצפחה.

ריצוף חוץ באבני טרוורטין

אריחי אבן מסוג טרוורטין מוסיפים מגע אלגנטי, יופי, קלאסיות ומלכותיות. שימוש באריחי טרוורטין לריצוף חוץ יבטיח לכם עמידות ויציבות לטווח הארוך.

אריחי הטרוורטין הם אבנים טבעיות שייראו נהדר בחצר הבית. זאת ועוד, משטח שמרוצף בטרוורטין קל מאד לאחזקה ונועד להישמר במשך שנים ארוכות.

טרוורטין הוא סוג של סלע גיר, משקע שמופק על ידי מעיינות מינרליים, במיוחד מעיינות חמים. לטרוורטין יש לעיתים קרובות מראה סיבי, קונצנטרי והוא נוצר בתהליך של משקע מהיר של סידן פחמתי, לעיתים קרובות בפתח מעיין חם או במערה עשויה אבן גיר. בהמשך, יכולים להיווצר במערה נטיפים, זקיפים ועוד. באיטליה משתמשים בחומר זה לעיתים קרובות כחומר בנייה.

הטרוורטין מגיע במספר גוונים כמו בז’ קלסי, זהב חם, כסף אפור ועוד. בנוסף לגוונים השונים אריחי הטרוורטין מוצעים במבחר של סגנונות ומרקמים.