ריצוף מקלחת

ריצוף חדר אמבטיה

30.6.2019 שתף

חדר רחצה מעוצב הופך את חווית השהייה בו ליותר מאשר עניין מעשי של שמירה על הגיינת הגוף.
נעים מאוד להיכנס לחדר אמבטיה שניכר שהושקעו מחשבה, זמן ומשאבים בהפיכתו לחלל נאה ונוח, כזה המשרת היטב את התפקידים שנועדו לו ובה בעת האווירה בו מעודדת אותנו להירגע, לפרוק מעול היומיום, להשאיר בחוץ את הדאגות וליהנות מהפוגה שיש בה יותר מאשר רחצה וטיפוח הגוף.
בעבר, הקווים הכלליים של חדרי רחצה היו דומים, וההיצע – ככל שהדבר נגע לאביזרים, חיפוי הקירות והריצוף – היה צנוע. כיום אין עוד מגבלות על חופש היצירה, קיים מגוון אדיר של חיפויי קיר וריצוף לאמבט, וכן אריחים מחומרים שונים המתאימים לעמוד באתגרים שחלל ייחודי זה בבית מציב.
לפניכם סקירה אודות סוגים שונים של ריצוף לאמבט, יתרונותיהם וחסרונותיהם היחסיים, מה צריך לקחת בחשבון כדי לבחור ריצוף שיהיה גם נאה וגם שימושי ועוד.

ריצוף חדר אמבטיה

הקפדה על בחירות נבונות בנוגע לעיצוב חדר האמבטיה

כולנו רוצים חדר אמבט נאה, כזה שהמראה והאווירה בו מעידים על אופיינו והעדפותינו. חדר רחצה שישרת אותנו היטב, כזה שכל שהייה בו תהפוך מפנקת וממלאת מצברים. יש מי שאוהבים מראה יוקרתי מהודר, אחרים מעדיפים מראה פרקטי ענייני, אולי אפילו מינימליסטי, פשוט ונקי. תהיינה העדפותיכם אשר תהיינה, יש כמה דברים שחשוב לזכור ככל שהדבר נוגע לבחירות שאנו מקבלים בעת שאנו מעצבים חדר אמבט בביתנו (בין אם זהו חדר הרחצה הראשי או חדרי רחצה נוספים שישנם בבית).
חדר הרחצה הוא חלל ייחודי ומאתגר – הלחות בו גבוהה, מים עלולים להשפריץ על הרצפה והקירות (במיוחד כשמדובר בחדר רחצה המשרת גם ילדים), חומרי ניקוי עלולים להכתים, לשחוק או לפגוע בדרך אחרת במשטחים שאינם עמידים מספיק, ועוד.
כשאנחנו מבצעים בחירות הנוגעות לעיצוב חדר האמבטיה, חשוב להקפיד להשיג את המראה והאווירה הרצויים מבלי להתפשר על תכונות פרקטיות נחוצות כגון עמידות מפני רטיבות, חספוס מספיק כדי למנוע סכנת החלקה, תחזוקה קלה ועמידות שתבטיח שמירה על מראה נאה כחדש לאורך שנים רבות.

עיצוב חדר האמבטיה באופן כללי ובפרט עיצוב ריצפת האמבטיה

עיצוב טוב של חדר האמבט הוא כזה בו מתקיימים יחסי גומלין הרמוניים בין הגוונים, הדוגמאות והטסקטורות באזורים השונים. רצפת חדר האמבטיה היא משטח גדול שרק הקירות רחבים יותר ממנו, ולכן חשוב מאוד לבחור ריצוף שישמש בסיס מתאים ממנו ממשיכים ומטפסים אל הקירות, האביזרים, הארונות, גופי התאורה, הדלתות, התקרה וכל פריט נוסף, דקורטיבי או שימושי, שבחרנו להציב בחדר הרחצה שלנו.
עיצוב קרמיקה לאמבט הוא אמנות. קיימים סוגים רבים של אריחים בגדלים וגוונים שונים, עם הדפסים, דוגמאות ועוד.
ככל שהדבר נוגע לרצפת האמבטיה, חשוב מאוד לבחור אריחים בעלי רמת חיספוס גבוהה. מידת ההתנגדות להחלקה נמדדת בסולם בין R9 ל-R13, כאשר עבור חדרי אמבט מומלץ לבחור רמת חיספוס R10 ומעלה.
מובן שעבור האמבט נבחר ריצוף עמיד ברטיבות ושינויי טמפרטורה. אריחי גרניט פורצלן הם בחירה טובה, אך כיום יש גם אפשרויות נוספות. כדאי לדעת שבמקרה של עיצוב מחדש של חדר אמבט ניתן בדרך כלל להדביק את אריחי הריצוף החדשים על גבי הישנים.
בשנים האחרונות מגמות בולטות בעיצוב חדרי אמבט כוללות ריצוף דמוי עץ, שיש או בטון, כולם חומרים טבעיים הנוטים לספוג מים, לכן מיוצרים אריחי גרניט פורצלן עמידים המאפשרים השגת מראה רצוי מבלי להתפשר על רמת העמידות הנחוצה.

בחירת ריצוף לחדר אמבטיה

צורות גאומטריות, פסיפסים ועוד


טרנד בולט בעיצוב חדרי אמבט בשנים האחרונות הוא שימוש באריחים בצורות גאומטריות המוסיפות עניין, כמו משולשים, מעויינים, משושים ועוד. אריחים כאלה יכולים לשמש לכיסוי כל שטח הרצפה, או רק חלק ממנו. גם עבור קירות חדר הרחצה ניתן לבחור בחיפוי דקורטיבי מסוגנן – לדוגמה, פסיפס לאמבטיה – שאלו אריחים גדולים המעוצבים כאילו הם עשויים אבני פסיפס קטנות, ועוד.
חובבי עיצוב בסגנון וינטג’ יכולים לבחור אריחי ריצוף לאמבט עליהם מוטבעים ציורים. אריחים כאלה משתלבים היטב עם ארונות עשירים בפרזול מיוחד, פריטים עשויים עץ גס יחסית, וגוונים של תכלת.
אריחי ריצוף לאמבט במראה מודרני, פשוט ונקי יכולים להשתלב היטב עם גופי תאורה חבויים, ארונות בעיצוב חדשני, צבעים בהירים ומראות גדולות.

ריצוף בחדר אמבטיה

אם יש לכם הזדמנות לעצב חדר אמבט בבית חדש או לשפץ חדר אמבט קיים ולהעניק לו מראה שישדרג את חוויית השימוש היומיומי בו, חשוב מאוד לבחור נכון את הריצוף. הרשו לעצמכם זמן להתרשם מן ההיצע הגדול, התייעצו עם נציגי המכירות ובעלי מקצוע אחרים, הכירו את תכונות האריחים השונים, צרו הדמייה של חדר האמבט שלכם תוך שאתם בוחרים עבורו ריצוף כזה או אחר ורק אז קבלו החלטה שתבטיח השגת התוצאה המבוקשת.