ריצופי אבן טבעית

25.5.2013 שתף

כשמדברים על ריצוף באבן טבעית מתייחסים בעצם למגוון רחב של חומרים שמקורם בהרים או במעמקי האדמה. בעצם, כדור הארץ הוא היצרן הטוב ביותר של חומרים שהם יפהפיים ועמידים באותה מידה.

אריחי האבן מציעים ריצוף קשיח ומבחר של דוגמאות טבעיות מדהימות במגוון מופלא של צבעים. כל אריח אבן לריצוף מציע יתרונות דקורטיביים משלו, אך בעיקר מציעה האבן הטבעית עמידות ואמינות בכל פרויקט בנייה שהוא בכל רחבי העולם.

אריחי האבן כוללים, בין השאר, צפחה, שיש, אבן גיר (Limestone), Travertine, גרניט ואבן חול. לכל אחד מחומרים אלה יש מאפיינים קצת שונים. לכן, לפני שבוחרים באריחים לריצוף הבית חשוב להבין את מאפייניהם של סוגי האבן השונים ולוודא שהאריחים אכן מתאימים למטרתם.

גרניט

הגרניט הוא אחד החומרים הקשים ביותר על פני כדור הארץ. אריחי גרניט משמשים לריצוף הרצפה, הקירות ומשטחים אחרים. צבעם של אריחי הגרניט מעניק לריצוף עיצוב ייחודי ומיוחד. לכן, אריחים אלה יכולים להשלים כל אלמנט עיצובי אחר שקיים בחדר. אריחי הגרניט הם בחירה פופולארית מאד גם לכיסוי של משטחי מטבחים יוקרתיים. ניתן לבחור בצבע הגרניט המתאים לכם מתוך מבחר גדול של גוונים שקיים בשוק.

צפחה

סלע המקור שממנו נוצרת הצפחה יכול להיות, בין השאר, גרניט, בזלת או משקע של אבן חול, אבן גיר ואבן בוץ. הצפחה מגיעה בדרך כלל בצבעים בגווני האפור והשחור, אם כי ניתן למצוא גוונים נוספים. צפחה ירוקה נוצרת בדרך כלל מסלעי בזלת וצבעה הירוק נובע מנוכחות של מינרלים ירוקים. צפחה כחולה נוצרת מסלעים שמכילים מינרלים כחולים. סוג זה של סלעים הוא נדיר למדי.

אנשי המקצוע טוענים שאריחי האבן הכהים יותר כמו בלוסטון או בזלת, מתאימים יותר לריצוף של אזור הכניסה לבית. לריצוף פנים הבית אפשר להשתמש באבן טבעית או באריחי טרוונטין שמעובדים בגוונים שונים.

באשר למידת הספיגה של האבנים, אבן חול היא החומר הטבעי הנקבובי ולכן גם הסופג ביותר מבין אבני הריצוף, מידת הספיגה של הטרוונטין, הליימסטון והצפחה היא בינונית, ואילו אבן הגרניט עמידה יחסית בפני מים. בנוסף, ידוע שחומרים מלוטשים נוטים לספוג פחות מים מאשר משטחים לא מלוטשים.

יתרונות השימוש באבן טבעית לריצוף

  • כל פיסת אבן היא יצירה ייחודית של כדור הארץ, מה שהופך כל ריצוף באבן לייחודי ומיוחד.
  • האיכות של האבנים הטבעיות שנולדו בהרים הפראיים יכולה לעזור לכם לחבר את חלל החדר עם עולם הטבע.
  • אריחי האבן עצמם הם טבעיים, לא מזהמים, וידידותיים לסביבה.

 

פאטרן אנדורה

פאטרן אנדורה

פאטרן ביבליקל

פאטרן ביבליקל

טרומל דארמה

טרומל דארמה

פאטרן מצפה צהוב

פאטרן מצפה צהוב

פאטרן אימפריאל ברונז

פאטרן אימפריאל ברונז

מגו אדמה פאטרן

מגו אדמה פאטרן

מגו אפור פאטרן

מגו אפור פאטרן

מגו לבן פאטרן

מגו לבן פאטרן

טרומל סאני

טרומל סאני

פאטרן סיטרה

פאטרן סיטרה