פסיפס עץ – יצירת אמנות אדריכלית

25.5.2013 שתף

יצירת אומנות היא דרך מצוינת להעצים את הדקורטיביות הייחודית של הבית שלכם. בין אם תבחרו לתלות על הקיר לוח פסיפס עץ לקישוט החדר, לחפות קיר שלם בפסיפס עץ או לרצף באריחים אלה את הרצפה –  פסיפסי עץ מאפשרים לכם להכניס לבית אלמנט אומנותי, טבעי, מאוד יחודי, ויפהפה.

תוכלו למצוא היום בשוק מגוון של פסיפסים מקוקוס ומסוגי עץ שונים במבחר של דוגמאות גיאומטריות וצורות, לחיפוי ולקישוט קירות הבית.

קצת היסטוריה

יש הטוענים כי אומנות פסיפסי העץ מקורה ביפן במזכרות שנמכרו (ונמכרות עד היום), לאורך דרך אקונה שמובילה מהעיר Edo – היא טוקיו – לעיר אוסאקה, בתקופת שלטון ה-Edo בין השנים 1868-1603.

טכניקה זו נולדה ביערות של הרי אקונה. הטכניקה, העדינות והיופי של מלאכה מיוחדת זו הפכו את פסיפסי העץ של אקונה להרבה יותר מסתם מזכרות שמופיעות כקופסאות דקורטיביות, שולחנות מקושטים ועוד.

קישוט הבית בפסיפסי עץ

נחזור לימינו אלה ולאזורנו. היום, גם אתם כאן בארץ יכולים ליהנות מטכניקות אומנותיות אלה. תוכלו לחפות קיר או לרצף רצפה בבית בפסיפסי עץ שנמכרים בישראל.

מתוך מגוון העצים, פסיפס מעץ תיק הוא המתאים ביותר לריצוף; שאר סוגי העץ מתאימים לחיפויי קירות שלא באים במגע עם מים זורמים, אבל יכולים לספוג רטיבות.

מבחר השילובים, הצורות, הדגמים והצבעים אולי יקשו עליכם את הבחירה, אבל כאשר תבחרו בפסיפס העץ ותתקינו אותו בביתכם, תזכו באלמנט אומנותי יצירתי מדהים בחלל הבית.

פסיפסי קוקוס

פסיפסי הקוקוס נוצרים מקליפות של קוקוס ושרפים שאינם פולטים תרכובות אורגניות שמזיקות לבריאות. אריחים אלה נוצרים מהקליפה, חלק הקוקוס שאינו ראוי לאכילה. השימוש בקליפות הקוקוס הוא לא רק יפהפה, אלא מסייע גם ליצירת פסיפסים, מסייע להקטנת הפסולת ולשמירה על הסביבה.

איכותם של אריחים אלה היא גבוהה והם זמינים בשלל צבעים ומרקמים. אפשר למצוא גם פסיפסי קוקוס שמודבקים על גבי עץ לבוד. לכן, עוביים של פסיפסי הקוקוס יהיה שונה כאשר הם מודבקים על גבי עץ לבוד.

לסיכום – פסיפסי העץ מאפשרים לכם לשלב חומרים טבעיים יפהפיים בעיצוב הבית ותורמים מאוד לאווירה מיוחדת וחמה.