פינת אוכל, לא רק כדי לאכול

18.2.2015 שתף

פינת אוכל, לא רק כדי לאכול

רוב האנשים מצפים שחדרי הבית יוכלו לשמש אותם כמה שיותר ובכל יום. לכן, גם כשמדובר בפינת האוכל, רובם מעדיפים שחלל זה לא יוגבל רק כדי שישמש לכינוסים משפחתיים או ארוחות חג, כשכל בני המשפחה המורחבת מתאספים יחדיו לחגוג.

היום יש אפשרויות רבות ליצירת פינת אוכל רב שימושית, כך שניתן יהיה להפוך אותו בקלות למקום שבו אפשר להכין שיעורי בית, לעסוק ביצירות אומנות או למקום שבו אפשר לארח אורחים לכוס קפה ועוגה בשעות שלאחר העבודה.

הוספת דלפק

אם אתם מחפשים גמישות, דלפק צמוד אל הקיר יכול להתאים גם כפינת אוכל וגם לשימושים שלא קשורים לארוחות. הדלפק יכול להוות שלוחה של המטבח, ולהציע לכם מקום נוסף למשטח השיש הקיים. בדרך כלל אפשר לבנות לדלפק גם מגירות ודלתות למדפים, אשר יכולים לשמש לאחסון כלים, מפות ומגבות מטבח, אחסון הציוד המשרדי שקשור לשיעורי הבית וציוד אומנות. יש יצרנים שמציידים דלפקים אלה גם בשקע חשמלי כדי להקל על שמירת חום הסיר או ספל הקפה בעזרת פלטה חשמלית.

מקום לאחסון ולתצוגה

אם אתם זקוקים לשטח אחסון רב יותר, או רוצים להתגאות בכלי המטבח שלכם, אפשר לשקול הוספת תיבות תלויות על הקיר שבתוכן אפשר לאחסן כלים. זה יאפשר לכם מצד אחד לאחסן את הכלים ומצד שני נגישות נוחה בעת הצורך.

אם אתם משתמשים בכלי החרסינה המשובחים ביותר רק בארוחות המשפחתיות בחגים, אבל אתם רוצים ליהנות ממראם בכל ימות השנה, ארון רשמי יותר שמכיל את כלי החרסינה יכול להתאים לכם. במקרה זה דלתות הזכוכית ישמרו על הכלים מפני האבק, יגנו על חפצי הערך ויציגו לראווה את חפצי האומנות שלכם.

תוספות מומלצות:

  • מגירת סכו”ם מרופדת ששומרת על כלי הכסף מפני שפשופים, ומאפשרת לכם אחסון מאורגן.
  • מדפי יין בשילוב עם מקום לאחסון כוסיות היין.
  • אריחי אבן שאפשר להניח עליהם סיר לוהט.
  • מדפים נשלפים שמאפשרים הרחבת משטח העבודה, ואשר אפשר להשתמש בהם גם כמשטח עבודה למחשב הנייד.
  • תאורת מגע בתיבות התלויות ובארונות התצוגה שיאפשרו לכם להדגיש ולהאיר את החפצים מבלי שתצטרכו לגעת בחפצים כשאתם מדליקים את האור.

תוספות לשולחן האוכל

בין אם חלל פינת האוכל שלכם הוא קטן או גדול, שולחן אוכל שכולל גם מדפים ומגירות ואפילו אחסון יין שמובנה בתוכו – יכול לעזור לכם להפוך את פינת האוכל לרב משימתי.

שולחנות שבבסיסם בנויים מדפים, מאפשרים אחסון של משחקי לוח, או של סלים שבהם מאורגן הציוד הנדרש להכנת שיעורי הבית של הילדים. בשולחן אוכל עם מגירות אפשר גם לאחסן סכו”ם שימושי, או את המחשב הנייד, כאשר מגיע הזמן לערוך את השולחן לקראת הארוחה.