על טרנדים בעולם עיצוב הפנים

16.7.2014 שתף

על טרנדים בעולם עיצוב הפנים

אם אתם חושבים שטרנד מתייחס לאופנה חולפת – כמו תצוגת אופנה של מעצב אופנה עולמי שמקבל מיד פרסום עצום. ובכן, לא ממש…

ההבדל בין אופנה (fashion) ומגמה  (trend)

לאופנה יש הרבה סגנונות ואפשרויות הבחירה בתחום הביגוד הן אינסופיות. האופנה אף פעם לא קבועה. אופנה היא הדרך שבה אדם יוצר את תדמית הלבוש שלו. באופנה, כל דבר שהוא “in” יהיה פופולארי וכל אחד ירצה אותו עד שיהפוך עד מהרה ל-“out“.

גם לטרנד יש פרק זמן ספציפי שבו אנשים עוקבים אחריו, אבל הוא ארוך יותר. טרנד יכול להימשך שישה חודשים, שנה או שנתיים ולפעמים גם יותר אם הוא ניחן בסגנון ייחודי. טרנד הוא כיוון כללי שאליו אנשים נוטים לנוע. טרנדים הם כמו גלי האוקיינוס, שמגיעים לחוף אחת לכמה זמן. ולפעמים אופנה וטרנד הם אותו דבר, כי בשני המקרים אנשים הולכים בעקבותיהם.

טרנד מוגדר כשינוי התנהגותי או מנטאלי, שינוי שמשפיע על מספר משמעותי של אנשים. שינוי שמופעל על ידי מספר קטן של אנשים ומתחיל להתפשט בהדרגה עד שבסופו של דבר לא מעט אנשים נכנעים ובוחרים לאמץ אותו כחלק מאורח חייהם. שינוי זה מבוסס לעיתים קרובות על חזון ועל קונספט חזק שיוזמים מעצבים, תוך התבססות על תחזיות ועל מחקרים בתחום החומר והצבע.

באשר לאופנה, אין הכרח להיצמד לדרישות האופנה האחרונה, זה לא צורך בסיסי של החיים. אבל, כאשר טרנד חדש מתפשט בחברה, כדאי לאמץ אותו כדי להישאר חלק מהחברה.

השפעת האופנה על הטרנד

בימינו, כאשר עולם אופנת הביגוד מדגיש ומבליט צבע מסוים, הוא יכול בקלות להשפיע גם על טרנדים בתחום עיצוב הפנים. הדבר אפשרי במיוחד היום, כאשר מייצרים אריחים לריצוף ולחיפוי במגוון גדול של סוגי חומרים וצבעים. לדוגמה, אם אתם מחפשים אריחים מתאימים לריצוף קיר בבית, תוכלו לבחור מתוך מבחר שכולל בין השאר:

  • אריחי פסיפס בשילובי גוונים שונים.
  • דקורים בשלל הדפסים.
  • בריקים בגוונים שונים.
  • שטיחי אבן ושיש בדוגמאות מסורתיות מדהימות.

מעניין לראות שהצבעים ששולטים בעולם האופנה משפיעים על טרנדים של צבע בעיצוב פנים. כמו, אימוץ הרעיון ליישם שכבות של צבעים שונים, לא רק לעיצוב הכולל, אלא גם לכל רהיט בנפרד, תוך שימוש ביותר מצבע אחד.

אמנם, האופנה האחרונה זוכה כמעט תמיד לרמות גבוהות של קבלה ואימוץ, אבל היא גם נעלמת במהירות. לפעמים זה קורה כל כך מהר עד שהדיווח עליה הופך ללא רלוונטי. בניגוד לאופנות, טרנדים דורשים פרק זמן ארוך יותר של קבלה שהיא מתמשכת יותר, ההשפעה שלהם גדולה יותר והיא מאפשרת להם לחדור לתפיסות החברתיות והאסתטיות של האנשים ולשנות לחלוטין את ההעדפות שלהם.

כעת, אולי תוכלו גם אתם לתפקד כמפיצי טרנדים, ולעצב את הבית שלכם כך שאחרים ירצו לקחת ממנו דוגמה.