עיצוב פנים כפרי – כל מה שצריך לדעת

5.11.2018 שתף

העיצוב הכפרי נחשב לאחד מסגנונות העיצוב הנפוצים כיום, אשר מלווה אותנו לא מעט שנים, ולא בכדי. את העיצוב הכפרי ניתן לשלב בחדרי הבית השונים, במטבח, בסלון, בחדרי השינה ואפילו בחדרי הילדים. הוא מתבסס לרוב על אלמנטים קבועים, כמו חומרי גלם טבעיים, עץ (השולט לא אחת בעיצוב הכולל), וכן פרחים ושלל של צבעים. היופי והייחודיות של עיצוב פנים כפרי הוא העובדה כי הוא משרה חמימות ותחושה ביתית בסביבה, ויכול להפוך כל חלל למסוגנן ויפה יותר.

 

עיצוב פנים כפרי

מביאים את הכפר לתוך הבית. צילום: Istock.

 

סממנים של האזור וחומרים טבעיים

לעיצוב הכפרי ישנם שני מאפיינים עיקריים: המאפיין הראשון בא לידי ביטוי בחומרים ובאלמנטים הלוקחים בו חלק. אלו מושפעים ישירות מהאזור שאותם הוא מייצג ומביאים אותו לידי ביטוי באופן עיצובי. למשל, עיצוב בסגנון פרובנס יתבסס לרוב על חומרי גלם כמו קש, אבן ועץ, כמותם ניתן לראות ולמצוא באזור זה. עיצוב בסגנון יווני יכלול פינות מעוגלות והצבעים השולטים בו יהיו לבן וכחול. המאפיין השני של עיצוב פנים כפרי הם חומרי הגלם הטבעיים, כאמור, ועיצובו המוקפד של החלל. את זה אפשר לראות בא לידי ביטוי ברהיטים המאסיביים, העשויים מעץ מלא, כאשר לצדם אלמנטים מסוגננים העשויים מאבן או מתכת.

 

עיצוב פנים בסגנון כפרי

צילום: Istock.

 

שילוב נכון במרחב

את העיצוב הכפרי ניתן לראות בחללים השונים של הבית. בין אם אלה חדרים קטנים מאד ובין אם מרחבים גדולים ופתוחים. המטבח הוא אחד החדרים האהובים ביותר על המעצבים, המתמקדים בסגנון עיצוב כפרי. שם, אפשר לשלב מגוון רחב מאד של אלמנטים המושפעים מסגנון עיצובי זה וליצור חלל יפהפה, חמים ונעים. במטבח המעוצב בסגנון כפרי נראה לרוב ארונות העשויים מעץ, חיפויי קיר מאבן טבעית ומתלה לסירים ומחבתות. לעיתים יהיה בו גם “אי” וכן מוצרי חשמל, המעוצבים בסגנון עתיק יותר. תהיה במטבח הכפרי גם צמחייה עדינה לפעמים ואלמנטים דקורטיביים צבעוניים, שיוסיפו את הסטייל הסופי הנדרש.

 

עיצוב פנים בסגנון כפרי

השקעה מינורית, מקסימום סטייל. צילום: Istock.

 

הסלון הכפרי יביא לידי ביטוי את הפן הפונקציונאלי של סגנון זה. מערכת הישיבה שתשולב בסלון זה תהיה מזמינה ובעיקר נוחה ותכלול פעמים רבות כריות גדולות ורכות עם טקסטורות שונות. שולחן הקפה, העשוי מעץ, יהיה חלק בלתי נפרד מהסלון וכך גם הצמחייה, שתוסיף את הצבע הירוק לחלל. הקירות של הסלון הכפרי יהיו עשויים מבריקים טבעיים או מטיח דקורטיבי וגופי התאורה יתנו דגש לתאורה חמימה.

חדרי השינה בבית זוכים גם הם בעיצוב הכול כך מיוחד הזה, כאשר האלמנטים הכפריים השונים הם אלה שהופכים את חדרי השינה למסוגננים, מזמינים וגם חמימים מאד באווירה שבהם. עיצוב פנים כפרי לחדרי שינה יכלול מיטות נמוכות לרוב, העשויות ממסגרת עץ כבדה, טקסטיל העשוי מחומרים טבעיים ובדים בטקסטורות נעימות, שישתלבו לצד האלמנטים “הכבדים” יותר שבחלל. כל הרהיטים בחדר השינה יהיו בדרך כלל בעלי אותו גוון עץ והצבעים השולטים יהיו רכים. יחד ייווצרו איזון נכון והרמוניה נפלאה בחדר השינה, המושפעים לא אחת מהעיצוב וכל האלמנטים הדקורטיביים שבחדר.

 

סלון מעוצב בסגנון כפרי

סלון בעיצוב כפרי. צילום: Istock.

 

גם את חדר האמבטיה ניתן לעצב בסגנון כפרי וליצור בו מראה חמים ונעים. הכפריות בחדר האמבטיה תבוא לידי ביטוי בעיצוב שהוא נקי ושקט יותר, בשילוב של משטחי כיור מעץ יחד עם עיטורים ופיתוחים מעניינים. האבן הטבעית תשמש כפתרון חיפוי לקירות וכלל האלמנטים בחדר האמבטיה עצמו ישתלבו זה לצד זה באופן מושלם. משטח עץ יכול להוסיף מעט חמימות וניתן לשלב אותו על אדן החלון או מעל הניאגרה הסמויה.

העיצוב הכפרי הוא קסם של ממש. הוא נעים לנו לעין ומשרה אווירה נינוחה. אפשר לשלבו בכל החדרים וליצור בזכותו את המראה המתבקש.