עבודות פסיפס או אריחים – במה לבחור?

13.10.2014 שתף

עבודות פסיפס או אריחים – במה לבחור?

סוגי אריחים

ישנם לא מעט אריחים מסוגים שונים שבהם משתמשים ליישומים מסחריים וביתיים. אריחים תעשייתיים אלה מספקים אפשרויות ריצוף זולות, יעילות וידידותיות ביותר לסביבה.

היום, לא מעט אריחים מיוצרים מחומרים ממוחזרים. בכל מקרה, ניתן למצוא אריחים שמיוצרים באופן שלא מצריך שימוש בכימיקלים רעילים או בחומרים מזיקים אחרים שמשמשים לייצור סוגים אחרים של ריצוף.

זאת ועוד, השימוש באריחים אלה לא מצריך חטיבה מיותרת של עצים כמו במקרה שבו מתקינים רצפת עץ. יתרון חשוב נוסף של אריחים אלה הוא שהם עמידים ובעלי תוחלת חיים ארוכה.

אריחי קרמיקה – אריח מזוגג או לא מזוגג

אריחי קרמיקה הם האריחים הנפוצים ביותר לשימוש במשרדים, חנויות ובתים. אריחים אלה מגיעים בשתי צורות – אריח מזוגג או אריח לא מזוגג.

אולי תרצו לדעת שאת אריחי הקרמיקה מייצרים תוך כדי חימום של חימר ואת הזיגוג מוסיפים לאחר השריפה של החימר. כך גם יוצרים את צבעו של האריח. תהליך הזיגוג מאפשר ליצור שילוב אינסופי של צבעים וגוונים.

אריחים לא מזוגגים הם אופציה זולה, עמידה וטבעית יותר לשימוש באריחים. למעשה, אריחים אלה נחשבים לעמידים עד כדי כך שהם גם משמשים לשימוש חיצוני. תכונות נוספות של אריחים אלה, הם פחות נשרטים ונשברים. אבל, כמו סוגי אריחים רבים אחרים, גם אריחי קרמיקה לא מזוגגים הם נקבוביים, כך שהם עלולים להיות מוכתמים.

לכן, במטבח עדיף להשתמש באריחים מזוגגים או בגימור שעווה שיסייע למניעת כתמים ונזקים אחרים. אבל, קחו בחשבון שאריחים מזוגגים הם יותר חלקלקים ועדיף להשתמש באריחים לא מזוגגים לריצוף משטחים רטובים כמו אזורי המקלחת והמטבח.

יש רבים שמעדיפים להשתמש באריחי פסיפסים במטבח או בחדר האמבטיה, לא רק, אבל גם בגלל ההחלקה והעמידות. זאת, כיוון שמלבד יופיים המיוחד, הפסיפסים מאופיינים בעמידות רבה בפני כתמים ומים ובחספוס שמגן מפני החלקה כשמתהלכים על רצפה רטובה.

האם עבודות פסיפס יוסיפו לבית שלכם?

הפסיפסים – על מגוון הגדלים שלהם, שילובי הצבעים המרהיבים והיכולת להתאים אותם אישית – ממשיכים להיות בחירה מובילה בקרב מעצבים, אדריכלים ובעלי בתים שמעדיפים להשתמש בהם כדי להשיג מראה עיצובי שונה ומיוחד לעומת החיפויים האחרים.

שילוב של עבודות פסיפס בחדר מאפשר להקנות לחלל עיצוב אומנותי. הפסיפסים גם ישלימו באופן מופלא חדר שבו הרצפה מרוצפת באריחי גרניט או באריחים שהפורמט שלהם גדול. המגוון הרב של פסיפסים מאפשר למעצבים ולארכיטקטים לספק מגע אומנותי ייחודי לפרויקטים שלהם.

הפסיפסים יכולים להציע ייחודיות והתאמה אישית, בין אם מדובר במסגור של מראה בחדר האמבטיה או בהוספת הדגשים דקורטיביים לבריכת השחייה בחצר. במיוחד אם אלה עבודות פסיפס ידניות שמתוכננות במיוחד לאתר ספציפי. פסיפס שכזה מספק עיצוב שפשוט אין לו תחרות.

אריחי פסיפסים מאפשרים לכם יצירתיות רבה יותר. הפסיפסים משמשים בדרך כלל לחיפוי אזורים קטנים כמו חדר האמבטיה, הקיר שמעל לכיור במטבח ואפילו משטח הדלפק או ארונות המטבח. אריחי הפסיפס שזמינים בגיליונות של רשת מקלים עד מאוד את ההתקנה של פסיפסים אלה.

פסיפס פורצלן שחור

פסיפס פורצלן שחור

פסיפס פורצלן כחול

פסיפס פורצלן כחול

פסיפס פורצלן לבן

פסיפס פורצלן לבן

פסיפס משושה לבן

פסיפס משושה לבן עם נקודה שחורה

פסיפס קרמיקה

פסיפס קרמיקה אליאס מט

פסיפס פורצלן הרינגבון

פסיפס פורצלן הרינגבון שחור מבריק

פסיפס בריכה נובלה פורטה

פסיפס בריכה נובלה פורטה

פסיפס בריכה אוגוסטה מבריק

פסיפס בריכה אוגוסטה מבריק

פסיפס סלבדור

פסיפס סלבדור

פסיפס רסיפה

פסיפס רסיפה

פסיפס קופה קובנה

פסיפס קופה קובנה

פסיפסים קופה קובנה

פסיפס קופה קובנה