משקל אריחי קרמיקה ועיצוב הרמוני – מדריך טכני ועיצובי לאריחי קרמיקה

17.10.2018 שתף

לקרמיקה יש עבר מרשים מאוד שכן היא אחד החומרים העתיקים ביותר בשימוש האדם שאף לרגע אחד לא איבדה ממידת הפופולריות שלה. אבל עם מגוון כל כך רחב של אפשרויות, איך יודעים אילו אריחים לקנות? הנה כמה מפרטים טכניים וטיפים עיצוביים שינחו אתכם בדרככם.

עובי ומשקל אריחי קרמיקה

למעשה, זהו סעיף שמתאים יותר לאנשי המקצוע אבל באופן כללי, עוביים ולא גודלם של אריחי הקרמיקה הוא שקובע את המשקל שלהם ויש להתאים את חומר ההדבקה לאריחים שנבחרו. אם בכל זאת חשוב לכם לדעת, משקלם הסגולי של אריחי קרמיקה הוא בממוצע 2.5 אך כמובן שישנם סוגים שישקלו פחות וכאלה ששוקלים יותר.

מן הראוי לציין שאריחים עבים וכבדים במיוחד, כמו אריחים שעוביים 20 מילימטרים, יכולים לחסוך הרבה זמן ועלויות שכן משקלם הכבד מאפשר הנחה שלהם בלבד ללא הצורך בחומרי הדבקה. עם זאת, טכניקה זו מתאימה בעיקר לריצוף חוץ. בזכות משקלם, חוזקם ויציבותם הרבה, האריחים הכבדים הללו יכולים גם לשמש באפקטיביות רבה לריצוף של אזורים בעלי תנועה מאסיבית כמו חניות, בריכות וכיוצא באלה.

מפרט טכני: רמת ספיגות ושחיקה

הקרמיקה היא חומר סופג ולכן זהו מאפיין שחשוב לשים אליו לב. רמת ספיגות שהיא גבוהה מ-3% משמעה אטימות נמוכה למים ולכן איננה מומלצת. האריחים מגיעים ברמת ספיגות שנעה בין 0.5% ל-6% והיא מסומנת על גבי האריזה כך:

פורצלן – רמת הספיגות שלהם עומדת על 0.5% והסימן שלה הוא bia.

אריחי קרמיקה אחרים – כשרמת הספיגות שלהם נעה בין 0.5% ל-3% הסימן שלה הוא bib.

אריחי קרמיקה אחרים – כשרמת הספיגות שלהם נעה בין 3% ל-6% הסימן שלה הוא biia או aiia.

באשר לרמת השחיקה, את אריחי הקרמיקה מוכרים בחמש דרגות של שחיקה כאשר יש להתאים את הדרגה לאזור היישום של האריחים.

דרגות שחיקה 1 ו-2 – מתאימות לחיפוי קירות

דרגת שחיקה 3 – מתאימה לחדרי אמבטיה

דרגות שחיקה 4 ו-5 – מתאימות לכל אזור, כולל חוץ

טיפים לעיצוב

כמעט בכול בית בישראל יש רצפה או קיר של אריחי קרמיקה, אך לא כולם מצליחים לעשות את זה נכון. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע לעיצוב הרמוני.

  • השתמשו בריצוף צבעוני כדי להדגיש אזורים שונים בחלל או לתחום אזור מסוים, נאמר סביב לשולחן האוכל או סביב לשטיח הכניסה. לחילופין, ניתן גם להשתמש בריצוף כתחליף לשטיחים ולהקל על התחזוקה של הבית.
  • אם אתם מרצפים חלל קטן, מומלץ להשתמש בגוונים בהירים שיעזרו לחדר להיראות מרווח וימנעו עומס.
  • שימרו על איזון כשאתם מחפים קירות בבית עם אריחים. קחו בחשבון את הריהוט, הריצוף והצבעוניות של החלל ונסו להימנע מעומס ומצבעוניות יתר.
  • אם אתם אוהבים ייחודיות, צרו קווים אלכסוניים או צורות גאומטריות שונות בעזרת האריחים, אם על הרצפה או בחיפוי הקירות. נסו לשבור שגרה אבל היזהרו שלא להגזים.
  • לבסוף, אם אתם מיישמים את האריחים בחדר הילדים שמרו על מראה שמתאים לכל גיל כדי שכשהילדים יגדלו תצטרכו רק להחליף רהיטים ולא את הריצוף או החיפוי כולו.