מרצפות בטון לגינה

5.11.2018 שתף

מרצפות בטון לגינה

הגינה, על אף שהיא בחלקו החיצוני של הבית, מהווה חלק חשוב ואף בלתי נפרד ממנו, ורבים מאתנו נוהגים להשקיע לא מעט בטיפוחה ובעיצובה. מרצפות בטון לגינה הפכו, בשנים האחרונות, לשיטת ריצוף אהובה מאד, ולו בזכות היתרונות הרבים שהן נושאות עימן. מעבר לאיכות ולחוזק שלהן, הן תורמות לנראות הגינה ומוסיפות את הטאץ’ שהופך אותה למסוגננת ויפה.

 

מרצפות בטון לגינה

מרצפות בטון לגינה. צילום: Istock.

מאפייניהן של מרצפות אלו

מרצפות הבטון, כפי שניתן לשער, הן למעשה יציקת בטון רגילה, בעובי של לפחות שבעה ס”מ, בעלת מראה חלק ואחיד לרוב. ניתן לשלב בה אלמנטים שונים על מנת להוסיף עניין וייחודיות או להשאיר את הבטון חלק לגמרי. היתרונות הרבים של מרצפות בטון לגינה הם אלו ההופכים אותן לפופולאריות מאד לאחרונה, אשר שמים את שיטת הריצוף הזו לגינה בראש הרשימה.

 

מרצפות בטון

מאפשרות מגוון רחב של אפשרויות, מרצפות בטון. צילום: Istock.

היתרונות הרבים שלהן

אחד היתרונות הבולטים של מרצפות אלו הוא החוזק שלהן. מרצפות הבטון נחשבות כחזקות מאד בהשוואה לפתרונות ריצוף אחרים, ובהיותן משמשות כריצוף בחלקו החיצוני של הבית עליהן לשרוד בתנאים לא פשוטים. רוחות חזקות, גשמים וגם שרב ושמש חזקה, כל אלה ועוד אינם משפיעים כלל על מרצפות אלו ואינם משנים את צבען או את מרקמן. מעבר לכך, הן אינן נסדקות בקלות או נשברות בקלות ונותרות בדיוק כפי שהיו ביום ההתקנה.

מרצפות בטון בגינה

עמידות בפני כל מזג אוויר, מרצפות בטון. צילום: Istock.

קלות התקנתן של מרצפות אלו הוא יתרון נוסף. בעוד שהתקנת ריצוף מסוג אחר לגינה עשויה להיות אתגר של ממש, יישום משטח הבטון בגינה הוא הליך פשוט, מהיר וקצר יחסית. הדבר נכון במיוחד כאשר בוחרים באפשרות של בטון מוחלק, המצריך יישור השטח הקיים, יציקת הבטון, פילוסו באמצעות הליקופטר וייבושו. החלקלקות, מבחינת מראה הריצוף, גם היא יתרון עצום, בהיותה תורמת לא מעט לנראות הגינה. המראה החלק הופך את המשטח למסוגנן, יוקרתי וגם אחיד מאד וניתן לצעוד עליו או אפילו לרכב על האופניים ללא כל חשש.

יתרונות נוספים של מרצפות אלו הם התחזוקה הקלה והנוחה וכמובן המראה. תחזוקת הריצוף איננה מצריכה שימוש בחומרי ניקוי מיוחדים, וכל מה שצריך לעשות כדי לשמור על ניקיונו של הריצוף הוא לנקות אותו עם סמרטוט רטוב, במידה ומגלים כתמים או לכלוכים. המראה היפה, הטבעי והמיוחד מאד של מרצפות הבטון הן יתרון בולט ועיקרי, הבא לידי ביטוי בשילוב נכון והרמוני בין חומר הגלם הזה לגינה עצמה – לפרחים ולשלל הצמחים שבה.

מבחר של עיצובים וסגנונות

ניתן כיום לבחור מרצפות בטון לגינה בעיצובים ובסגנונות שונים. אפשר ליצור כמעין שביל עם דוגמאות שונות ומשונות או שביל בעל מראה אחיד. ניתן להוסיף צבע או חומרים נוספים ולהשלים, באופן הזה את מראה הגינה.

 

מרצפות בטון

אז איך אתם מעדיפים את המרצפות שלכם? צילום: Istock.

התקנה נכונה

התקנת מרצפות אלו פשוטה וקלה כאמור, אך מצריכה פנייה לבעלי מקצוע המתמחים בכך. חשוב מאד, ולו כדי ליהנות מהמראה הרצוי ומהאיכות הגבוהה, לוודא שנעזרים בשירותיהם של מומחים, הדואגים לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר בדגש על איכות ועל נראות. חשוב מאד לבדוק מולם את נושא האחריות, ולדאוג לקבל אחריות מלאה על העבודה שבוצעה. יש לקחת בחשבון את תנאי השטח, את העיצוב השולט בבית וליצור, בעזרת המרצפות האלו, מראה כולל ונכון יותר, המשלב כהלכה בין הפנים לחוץ.