ליצור חדר שימצא חן בעיניכם – 7 כללי מפתח

1.10.2015 שתף

יש הגיון במחשבה שאם תבחרו לעיצוב הבית דברים שאתם אוהבים, בסופו של דבר תאהבו את הבית שלכם ואם
תבחרו בדברים נוחים ונעימים, תקבלו בית שישמש עבורכם כמקום מקלט אישי נעים.

אז איך תוכלו ליצור חדר שבסופו של דבר ימצא חן בעיניכם על ידי כך שתקיפו את עצמכם בדברים שאתם אוהבים? הנה כמה עצות שיעזרו לכם בכך:
היפטרו מהבלגן
הדרך הטובה ביותר להקיף את עצמכם בדברים שאתם אוהבים היא להיפטר מדברים שאתם לא אוהבים (וגם לא צריכים). כל הפריטים האלה שמפוזרים בכול מקום בחדר רק מבלבלים את העיניים וזה די מתסכל שאתם יודעים שיש לכם חפץ כלשהו אבל לא מצליחים למצוא אותו.
כדאי להשקיע קצת זמן במיון החפצים ובסילוק הדברים שאין להם יותר מקום בחיים שלכם היום. אם אתם שומרים על דברים מטעמים סנטימנטליים שימו אותם בצד עד שיהיה לכם זמן להשתמש בהם בפועל. אם לא השתמשתם בחפץ במשך כמה שנים, היפטרו ממנו (זרקו או תנו למישהו). זו הרגשה מדהימה להיות חופשיים מדברים שאין להם יותר מקום בחיים שלכם.

בחרו בצבע שאתם אוהבים
צביעת הקירות היא הדרך הקלה והפחות יקרה לשינוי מראה החדר. בחירת הצבע הנכון היא דרך מהירה ליצירת חלל שיהיה לכם נוח בו. אם אתם אנשים שקטים ומרגישים שאתם זקוקים למשהו שקצת יעורר אתכם בחרו בצבע חם ובהיר ואולי גם קשטו את החדר בעזרת פסיפסים מרהיבים שיוסיפו אווירה של חיוביות למצב הרוח שלכם.
אם אתם מעדיפים חדר מרגיע בחרו בצבע שייתן לכם תחושה של ספא או של חדר במלון 5 כוכבים. לחדר שכזה אפשר גם להתאים קיר מחופה בריקים או קיר מעץ. בכול מקרה, הקיפו את עצמכם בצבע שיעשה אתכם מאושרים.
ריהוט סלון

מצאו ריהוט נוח ונעים
אין שום סיבה להחזיק בבית ריהוט שאינו נוח. למה להשתמש בספה נוקשה כדי לצפות בטלוויזיה? למה להסתפק במזרון רפוי שמדיר שינה מעיניכם? לא צריך להמשיך ולהחזיק בבית ברהיטים לא נוחים רק בגלל שמישהו נתן לכם אותם. השקיעו כסף ברכישת ריהוט נוח ובחרו את האיכות הטובה ביותר שאתם יכולים להרשות לעצמכם.

ריהוט סלון
הקיפו את עצמכם בדמויות שאתם אוהבים
אין דבר יותר טוב מאשר לראות תמונה של הילדים או ההורים מתבוננים אליכם מבעד למסגרת הצילום. תמונות משפחתיות במסגרת, תמונות מהתכנסויות עם חברים, צילומים מנסיעות חווייתיות יכולים להעלות בכם זיכרונות שמחים ומחשבות נעימות.

השתמשו באביזרים נוחים
הקפידו על כך שדברים שאתם זקוקים להם יהיו בהישג ידכם. למשל, אם אתם יושבים ליד השולחן והרגליים שלכם קפואות, התקינו תנור חימום זול מתחת לשולחן שלכם. אם אתם מבשלים בעזרת המון כלים, הניחו אותם בהישג יד. ואל תשכחו שהשלט של הטלוויזיה צריך להיות מונח במקום נוח שקל להגיע אליו.

התקינו תאורה טובה
מצאו דרכים להוסיף לחדר אווירה והתקינו תאורה נכונה. אם החלל מואר בצורה גרועה לא יהיה לכם נעים. אבל עם תאורה נכונה אתם יכולים ליהנות מהחדר ולקרוא בנוחות. חשבו על כל אזור בחדר. חלקים מסוימים צריכים תאורה כללית ואזורים אחרים אולי לא זקוקים כלל לאור. בפינה שבה תרצו לשבת ולקרוא, יש להתקין אור ממוקד לקריאה.
תאורה לסלון