להרגיש בבית

12.2.2017 שתף

תמונה ראשית: שטיחי איתמר צילום:אלעד גונן

כשאנו נכנסים מן החוץ אל הבית, אנו חוצים מעין קו דמיוני ונכנסים לטריטוריה מגוננת וחמימה, יותר מדויק, שואפים
להיכנס לטריטוריה חמימה ומגוננת.
בין השאיפה למציאות נוכל למצוא ילדים, בני ובנות זוג, מטלות סדר וניקיון, הכנת אוכל, טלפונים והודעות דואר אלקטרוני
מהעבודה, תכתובות ארוכות למדי בקבוצות הווטסאפ של גן הילדים או ועד הבית ועוד ועוד.

מסתבר ש”להרגיש בבית” זו משימה לא פשוטה הדורשת עבודה והיערכות מוקדמת. אחת הפעולות הראשונות במטרה ליישם אווירה ביתית של קן חמים, היא עיצוב החלל. בחירת פלטת הצבעים השולטת בבית, החומרים בהם אנו בוחרים להשתמש וגווני התאורה, אלו הם מרכיבים בסיסיים בבואנו לעצב חלל, אולם פריט אחד בולט ביכולתו לחמם ולרכך גם חלל שלא הושקעה מחשבה בעיצובו. השטיח. אורית גורן-פגי וליהי למפרט מפגי-למפרט, תכנון ועיצוב פנים, מספקות טיפים מפתיעים לבחירת שטיח.

1. העיתוי

אחת הטעויות הנפוצות לדברי פגי-למפרט היא בחירת השטיח כפריט אחרון בעת עיצוב החלל.”אם אתם מעצבים את החלל מאפס, בחרו את השטיח ראשון. זהו הפריט הגדול והמשמעותי ביותר אשר ביכולתו לקשור ולהשלים את עיצוב החלל”


שטיחי איתמר
העיתוי, בחרו את השטיח ראשון

“בחירת השטיח, הוילונות והטקסטילים כפריט ראשון ורק אחר כך בחירת הריהוט, תאפשר עיצוב אמיץ, מעניין וורסטילי יותר, שיחסוך בהמשך חיפושים אינסופיים אחר שטיח שיתאים לעיצוב הקיים”


עיצוב אמיץ טולמנ’ס


ורסטילי רנבי

2. הגודל

טיפ נוסף מתייחס לבחירת גודל השטיח “אחת ההחלטות החשובות ביותר בבחירת השטיח” לדברי פגי-למפרט היא גודלו. “רבים טועים וממקמים שטיח קטן או גדול מדי, שאינו מתאים לפרופורציות החדר. אחת הסברות המוטעות היא כי שטיח גדול יקטין את החדר – ההיפך הוא הנכון, שטיח קטן מדי גורם לחדר להיראות קטן. על גודל השטיח להגיע לפחות עד הספות”.


שטיחי איתמר
לפחות עד הספה

אבל גם במקרה הזה יש לנהוג בעדינות וזהירות “שטיחים גדולים מדי המתפרסים עד פינות החדר, מוציאים את החלל מאיזון וגורמים לו להיראות צפוף ודחוס. חשוב לשמור על רווח בין השטיח לקירות שמסביב על מנת לשמור על חלל מרווח ותחושה של אווריריות”.


פגי-למפרט תכנון ועיצוב פנים
תחושה של אווריריות צילום: לאור שניידר

3. סגנון ואורח חיים

“בסופו של דבר בחירת שטיח תלויה מאוד באורח החיים של דיירי הבית “מאירות פגי ולמפרט את הצד הפרגמטי הניצב מאחורי כל בחירה עיצובית. “אם אתם זוג צעיר או מבוגר, עם או בלי ילדים, באם אתם מארחים הרבה או מעט, לכל אלו יש השפעה בעת בחירת השטיח על המחיר, הסגנון, הצבע, העמידות ועוד. אם אתם משפחה צעירה עם ילדים קטנים ובעלי חיים חפשו שטיח עמיד מסיב סינתטי בגוון “סלחני” או דוגמא דומיננטית, שיהיה קל לניקוי ולתחזוקה”


שטיחי איתמר
גוונים סלחניים


שטיחי איתמר
דוגמא דומיננטית צילום: אלעד גונן

כעת, כל מה שנותר לכם, זה לבחור את האחד. השטיח שיספוג רעשי רקע וכתמים ויירכך עבורכם את הנחיתה מעוד יום עבודה עמוס, אל תוך קן חמים המאפשר מנוחה ושקט.