טיפים לשיפוץ הבית בעזרת מעצב פנים

1.10.2015 שתף

כדי לתכנן את המבנה עצמו אנחנו נעזרים באדריכלים ובקבלנים, אבל, כדי לתכנן את הגודל האופטימלי של החדר, את זרימת האוויר ואת עיצוב התאורה – מעצבי הפנים הם אנשי המקצוע שאליהם נפנה.
כלומר, כשצריך לבחור ולהתאים את פלטת הצבעים, ולבחור בגימור של פני השטח, בסגנון הריהוט ובגופי התאורה שיאפיינו את החדר – זה הזמן לערב את מעצב הפנים.

מעצב פנים טוב יחסוך לכם זמן בחיפוש אחר מוצרים ואביזרים וימנע טעויות פוטנציאליות בתכנון השיפוץ הפנימי. מעבר לכך, מעצב הפנים יכול לעשות כל דבר, החל מהגשמת הרעיונות שלכם באמצעות תכנון העיצוב וכלה בביצוע העבודה על ידי קניית הצבעים, הבדים, תזמון ההתקנות ואפילו פיקוח על העבודה. לדוגמה, אם אתם בוחרים בחיפוי קיר באמצעות בריקים או פסיפסים, מעצב הפנים יוכל לדאוג לכול השלבים הנדרשים עד שהקיר יעמוד במקומו במלוא תפארתו.

קבלן השיפוצים ומעצב הפנים צריכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק. לכן, כדאי לבחור במעצב פנים שהקבלן שלכם יוכל לעבוד אתו בשיתוף פעולה.

.
בחירת מעצב פנים מתאים
– אספו כמה שמות מומלצים, והקדישו זמן למפגש עם כול מעצב פנים כדי שיסקור היטב את הבית ויכיר את הטעם שלכם. הביעו באוזניו מה אתם אוהבים ומה אתם לא רוצים ובדקו מי מבין המעצבים אכן מקשיב לרצון שלכם ויכול להעניק לכם את העיצוב שאתם מחפשים.

– כדאי לשכור את מעצב הפנים לפני סיום תכנית הבנייה. דברים עובדים טוב יותר כאשר המעצב נכנס לתמונה במהלך הקמת הפרויקט. ברגע זה המעצב יוסיף את דעותיו לגבי שטח הקיר, צרכי החלון, או גובה החלון הנדרש לספה מסוימת. דוגמה אחרת, המעצב יכול לגרום לייקור הפרויקט על ידי הוספה או הסרה של חלון, שינוי המרחק בין הדלתות לחלונות והוספת תאורה מאחורי הקיר – שלא תכננתם מראש. אתם תמיד יכולים לבחור את צבע הקירות ואת דוגמת השטיח – מאוחר יותר. אבל האדריכל והקבלן צריכים לדעת בשלב המוקדם על האלמנטים העיצוביים שישפיעו על המבנה.

מה תוכלו להשיג תמורת כספכם?

חיוב לפי שעה מתחיל בהתייעצות הראשונה עם המעצב. המעצב יכול לחייב אתכם עבור הזמן שהוא משקיע בחיפוש דוגמאות (אבזרי מקלחת, דוגמאות בדים, דוגמאות שטיחים…) או בעריכת מחקר. אבל המעצב צריך להיות מסוגל לתת לכם אינפורמציה לגבי הפריטים במונחים של עמידות, צרכי הניקוי, אחריות היצרן ועוד. המעצב אמור גם להזהיר אתכם מצעדים שגויים כמו שימוש בשטיח מבד סופג בחדר האמבטיה, צבע שלא ניתן לשטיפה וניקוי בחדר הילדים, או בחירה בגוון צבע לקיר שמקטין מאוד את חלל החדר.

כאשר הבחירות נעשות, המעצב אמור לתקשר עם הקבלן וליידע אותו לגבי ההשלכות של הרכישות והבחירות שלכם על הבנייה. אם למשל אתם בוחרים רצפת אריחי אבן אבל הקבלן מכין תשתית לריצוף שונה – הגובה והעלות עלולים להשתנות. הקבלן צריך לדעת זאת. שינויים בעיצוב משפיעים גם על העלות ועל לוח הזמנים. לדוגמה, המעצב יכול לשנות את חיפוי הקיר המקורי שקבעתם, כי החיפוי לא תואם את הווילונות שבחרתם. או אולי לבחור באריחי מטבח שגודלם שונה מההחלטה הראשונית, כדי שיתאימו לאביזרים האחרים שישובצו במטבח.

כדי לייעל את התקשורת בין כול הגורמים שקשורים לשיפוץ הבית, הקבלן, או האדריכל ומעצב הפנים, חשוב לקבוע את גבולות האחריות של כול אחד מהם כך שלכול אחד ברור מה עליו לבצע ומתי