חיפוי קירות פנים באבן ודמוי אבן

14.7.2016 שתף

חיפוי קירות פנים באבן ודמוי אבן

עבור בעלי בתים, מעצבים, קבלנים ואדריכלים – שמועה על מגמה חדשה חמה בתחום עיצוב הפנים והחוץ, היא תמיד מרגשת. אבל כשמבינים שהטרנד החדש הוא גם חסכוני מאוד, זו באמת מוסיקה ערבה לאוזני כולם בעיקר במצב הכלכלי הנוכחי.
חיפוי קירות דמוי אבן, הוא דרך אטרקטיבית, ויותר ויותר פופולרית, לעיצוב הבית, אבל הוא הרבה יותר מזה. זוהי גם חלופה חסכונית מאוד בהשוואה לחיפויים אחרים.

מהו חיפוי דמוי אבן?

חיפוי דמוי אבן מורכב מצמנט, מאלמנטים קלי משקל של אבן אמתית, מפיגמנטים של תחמוצת ברזל, מדוחי מים ומפולימרים שונים. חיפויים דמויי אבן כוללים מאפיינים שונים במטרה להשיג את מראה האבן הטבעית והם מתוכננים כך שיוכלו להתמודד עם אלמנטים מזיקים שונים.

חיפוי דמוי אבן לעומת אבן אמתית?

–  חיפוי דמוי אבן יכול לשכפל כמעט כל סוג של קיר אבן שאתם יכולים לדמיין. מגמה חדשה פופולרית זו היא גם חסכונית, הן                     במישרין והן בעקיפין. במובן הצר, החומר הדק והקל הופך את המוצר להרבה יותר זול מהאבן הטבעית.

–  בגלל ההרכב קל המשקל של חיפויים דמויי אבן, חומר זה לא כרוך בעול הרב שדורש קיר מאבן אמתית. חיפוי זה קל מספיק כדי               שאפשר יהיה להתקין אותו בקלות כמעט על כל יישום אבן פנימי או חיצוני. יתר על כן, חיפויים אל לא מצריכים הרחבות יקרות או             חיזוק נוסף של יסודות הבית.

–  בגלל העיצוב הנוח, חיפויים דמויי אבן קלים יותר באופן משמעותי להובלה, לעומת האבן הטבעית. זה לא פלא שאפשר לראות                 חיפויים אלה צצים בכול מקום באדריכלות העכשווית בעולם ובארץ.

אלו חלק מהיתרונות שכדאי לשקול כשמתעניינים בעיצוב או חיפוי קירות פנים באבן ודמוי אבן בבית.

שימושי חוץ ופנים

בעלי בתים שמשתמשים בחיפוי דמוי אבן (בין אם הם בונים בית, מוכרים או קונים בית), נמצאים בדרך כלל בראש החנית מבחינת השימוש במגמות עדכניות לעיצוב הבית. לכן, זה לא פלא שאפשר למצוא שימושים שונים לחיפוי בחומר דמוי אבן גם בבית וגם בחוץ.

לדוגמה, אפשר לחפות בחומר דמוי אבן את אזור המדרגות, הבר, האי במטבח, מרתף היין, אזור האח וכול פריט שאמור למשוך תשומת לב ב”בית החלומות” שלכם.

קירות מחופים בחומר דמוי אבן מתאימים גם לשימושים חיצוניים בגינה, כמו אזור הפטיו או הגריל ולהעניק לבני הבית מקום נהדר לשהייה בחוץ בימים החמים.

עמידות

תהליך הייצור הופך את הלוחות דמויי האבן למבודדים טובים ועמידים בפני שינויי הטמפרטורות. הם לא מתרחבים ומתכווצים כשהחום עולה או יורד.

מומלץ להשתמש בלוחות שניחנים גם בעמידות כלשהי כנגד אש, כך שיוכלו להתאים לשימוש מסביב לאח. עם זאת, כדאי להיזהר ולא להשתמש במוצר שעשוי מפוליאוריטן סביב פתח האח אם אין מספיק מקום שיבטיח שהפאנלים לא יהיו חשופים ללהבות. פאנלים באש לא רק דליקים מאוד אלא גם מפיקים גזים מרעילים ואפילו עלולים ליצור עשן רציני.