השיפוץ בבית מתחיל בעיצוב

18.2.2015 שתף

השיפוץ בבית מתחיל בעיצוב

אנשי המקצוע טוענים ששיפוצים שבהם מעורבים מעצבים, יושלמו באופן חלק יותר, ובלבד שתכנית העיצוב תהיה מוכנה עוד לפני שהעבודה החלה.

עם זאת, רבים מכם בוודאי שואלים את עצמכם, האם גם אני זקוק למעצב פנים כדי לבצע פרויקט השיפוץ בבית? אילו יתרונות יש בהעסקת מעצב פנים מקצועי? מה כלול בתוכנית שהמעצב יכין? ועוד…

האם כדאי לי לערב מעצב פנים בפרויקט השיפוץ שלי?

ההחלטה אם אתם זקוקים למעצב פנים צריכה להיות ההחלטה הראשונה שלכם בפרויקט. הדרך הקלה ביותר לדעת זאת היא על פי סוג הפרויקט שאתם מתכננים. אם השיפוץ כולל הסרת קירות, שינוי הארונות, הנמכת התקרה, הגדרה מחדש של מיקום החדר וגודלו, או כל שינוי בקנה מידה גדול – אזי כדאי לשכור את שירותיו של אדריכל פנים מקצועי. אם אתם עושים שינויים קוסמטיים כמו: בחירת גימור לקיר,  בחירת אביזרים או גופי תאורה לחדר האמבטיה או שדרוג עיצוב הפנים – אזי אתם זקוקים למעצב פנים מקצועי. קביעת סוג הפרויקט, כבר בתחילת הדרך, תסייע לכם להתקדם עם אנשי המקצוע הנכונים.

מהם היתרונות בהעסקת מעצב פנים מקצועי?

לשכירת מעצב פנים מקצועי לשם ביצוע שיפוץ בבית, יש מספר יתרונות. העסקת מעצב פנים אינה סתם זריקת כסף, אלא דרך לחסוך כסף, לקבל תכנון של השיפוץ כך שלא יהיה צורך לבצע דברים שוב, בגלל בחירות לא נכונות. למשל, בחירת אבני חיפוי לקיר או בחירה באחת מאותן עבודות פסיפס. הנה כמה יתרונות נוספים שבהשכרת מעצב פנים:

  • סיוע בפיתוח תכנית עיצוב מוכנה לפעולה.
  • מומחיות יכולה למנוע טעויות יקרות.
  • מומחיות מפחיתה זמן ולחצים.
  • סיוע בקביעת סדר העדיפויות ובפתרון בעיות.
  • תיווך עם אנשי המקצוע האחרים.
  • הדרכה וליווי במהלך קבלת ההחלטות.

איך תדעו אם האדם שמתיימר להיות מעצב הוא אכן מעצב פנים מקצועי?

כאשר אתם מבררים במספר חברות עיצוב פנים באזורכם, חשוב לא לבחור את החברה הראשונה שאתם פוגשים או מכירים. כדאי לשאול שאלות ולחקור לעומק על מנת לגלות אם מה שהמעצב אומר על עצמו באמת נכון. חשוב לברר את רמת ההסמכה של המעצב, את בסיס הידע ואת המיומנות שלו. ביצוע המחקר בתחילת התהליך יבטיח שלא תתקלו בבעיות מאוחר יותר במהלך הפרויקט.

מה כלול בתוכנית העיצוב?

מעצב הפנים מתאים תכנית מותאמת אישית לכול אחד מהלקוחות, לפי הפרויקט והצרכים האישיים. התוכנית יכולה לכלול: תכניות ריצוף, שרטוט מפורט של העיצוב, הגבהות בבית, עיצוב התקרה, שרטוט מיפוי החשמל, ובחירת המוצרים והחומרים. לאחר מכן מעביר המעצב את תכנית העיצוב האישית לקבלן הבניין או לאיש השיפוצים שלכם שיוכל להכין שרטוט מדויק יותר, להורות על הכמויות המדויקות של החומרים ולהשתמש בתוכנית העיצוב כמו במפה של הפרויקט. זוהי דרך מצוינת להפוך את חזון הפרויקט ואת כל מה שדמיינתם – לתוכנית מעשית.