הקו החם! הטרנדים הבולטים בעיצוב פנים לשנת 2017

14.6.2016 שתף

גוונים של זהב, הדפסי פרחים, ערבוב אקלקטי של אריחי קרמיקה וגוונים של ורוד הם בין הטרנדים הבולטים בתחום עיצוב הפנים השנה, אבל בעוד טובי המעצבים שוקדים ממש ברגעים אלו על התאמת אריח להדפס ואיזון עדין בין גוון הזהב לזה הורוד, עמלים חזאי הטרנדים על המגמות שישלטו בתחום בשנה הבאה. ליקטנו עבורכם חמישה מהטרנדים הבולטים ל-2017 כדי שתוכלו להתחיל להתכונן.

ב-2017 ימשיך לבלוט ה”קו החם”. המעבר מאפרוריות אורבנית לגוונים חמים שהחל כבר השנה, יתפתח ויתעדן בשנה הקרובה בניסיון לאזן בין מציאות החיים האינטנסיבית, העשירה באמצעים טכנולוגיים, ובין תחושת החמימות הביתית.

הנה זה בא: חמשת הטרנדים הבולטים ל-2017

1. גווני אדמה

מראה הבטון התעשייתי ששלט בשנים האחרונות בעיצוב חללים פרטיים וציבוריים מפנה מקום לגווני אדמה עדינים. “מדברי”, “אורגני” ו”אותנטי” הן המילים שישלטו בשיח בשנה הבאה. לצד גווני חלודה, ורוד אדמה חיוור וגווני הקינמון, ימלאו אריחי הטרקוטה תפקיד מרכזי ויטפסו אל קירות חללי המגורים תוך שמירה על גימור מט, המעדן את הנוכחות הדומיננטית של החומר ומשתלב בחלל המגורים העכשווי.

2. הטבע נכנס הביתה

מעציצים ועד קירות ירוקים (קירות המחופים בצמחיה טבעית), המגמה היא להכניס את הטבע הביתה במטרה לאזן ולרכך מעט את הסביבה המוצפת בטלפונים חכמים, מחשבים ושלל אמצעים טכנולוגיים. לצד הצמחיה הביתית רצוי להציב פריטי ריהוט ישנים בעלי מראה משופשף או חפצים שעברו בירושה, כאלו המספרים סיפור אישי או מעלים זכרון מתוק שתורם לתחושה הביתית החמימה.

3. אסקפיזם

אמנם ריככנו מעט את חלל המגורים בעזרת צמחיה וריהוט ישן, אבל זהו רק השלב הראשון. מסך הטלפון מצפצף ומעדכן ללא הרף בהודעות, מסכי הטלוויזיה מהבהבים ידיעות חדשותיות ולפעמים, אין ברירה אחרת, חייבים להתנתק. צרו לכם פינה ביתית מבודדת, כזו שאפשר לברוח אליה ולבלות כמה רגעים של שקט. להביט אל הנוף, לשוחח עם בני המשפחה, לקרוא ספר, לצייר, לנשום עמוק. שימוש בחיפויי עץ ופינות ישיבה רחבות המרופדות ברכות, יתרום לתחושת הרוגע וההתנתקות.

4. גב מיטה מרופד

לאחר שנים רבות שבהן שלטו בחדרי השינה מאפיינים של פשטות, מצפה לנו בשנה הבאה שינוי קיצוני ומפתיע – גב המיטה המרופד חוזר ובגדול ומביא עמו נוכחות עשירה ואוירה השמורה לרוב לדירות יוקרה או לבתי מלון. למי שחפץ ברענון חלל חדר שינה קיים ומחבב את הטרנד הקרב ובא, תוספת גב מיטה מרופד היא אפשרות קלה לביצוע ובעלת אפקט חזק ומרשים.

5. הברקות ונצנוצים

גווני הזהב והנחושת הדומיננטיים המככבים כרגע יפנו את מקומם לגוונים רכים ועדינים, השואבים השראה משמים זרועי כוכבים, ממתכות ומאבני חן – גוונים עדינים בעלי אפקט של השתקפויות, החזרי אור ונצנוץ, שיטענו את החלל המגורים בענין ובייחוד דומיננטי, אך כזה שאינו משתלט על החלל.