הדבקת קרמיקה עשה זאת בעצמך ב-6 שלבים

1.4.2018 שתף

הדבקת קרמיקה עשה זאת בעצמך ב-6 שלבים

 

אריחי קרמיקה הם חומר גימור וורסטילי ועמיד. ניתן להתקין אריחים אלה כרצפה או ככיסוי לקירות כמעט בכל מקום, אבל הם שימושיים במיוחד בחדרי אמבטיה ובמטבחים.

קירות מחופים בקרמיקה מסוגלים להתנגד לפגעי הלחות, וניתן לנקות אותם הרבה יותר בקלות מאשר כל חיפוי קיר אחר. למעשה, אריחי הקרמיקה הם הבחירה האידיאלית לחדרי אמבטיה ולמטבחים, חללים שחשופים ללחות ולאדי בישול.

כמעט כל אחד יכול ללמוד את מלאכת הדבקת קרמיקה בשיטת עשה זאת בעצמך. למעשה, משימה זו נמצאת בהישג ידו של כל בעל בית ממוצע. התהליך כולו דורש רק כמה כלים וחומרים.

 הכנת הקיר להדבקת האריחים

הסירו מהקיר את החיפוי הקיים. וודאו ששכבת הבסיס תקינה. בדיקה זו חשובה מאוד כי קיר רקוב או חלש עלול לגרום לעיוות של האריחים, לשבירתם ואף לנפילתם מהקיר. חפשו על המשטח סימנים של עובש ושל סדקים שהם לעתים קרובות סימן לכך שהקיר חלש וזקוק לשיפוץ. כעת, וודאו שהקיר נקי מדבק, טיח, צבע וכדומה. אפשר לנקות את הקיר באמצעות מרית ומטלית לחה. יש להמתין עד שהקיר יתייבש לחלוטין לפני השלב הבא.

 יישום דבק הקרמיקה על הקיר

באמצעות מלג׳ (כף בנייה משוננת) מרחו את הדבק בשכבה שעובייה כ-3 מ״מ וצרו על המשטח מעין שבילי דבק בעובי שווה. כדי לא לפגוע בכושרו של הדבק, אל תמרחו יותר מ-3 מ״ר בכל אחת מהמריחות. שימו לב, הצד המשונן של המלג׳ מאפשר לכם להסיר את עודפי הדבק תוך כדי שאתם לוחצים הכלי אל המשטח.

 הנחת האריחים על הקיר

את האריחים מתחילים להדביק מלמטה למעלה, שורה אחר שורה. זה גם הגיוני. חוק המשיכה גורם לאריחים להימשך למטה. לכן, עדיף לאפשר לאריחים בשורה העליונה להסתמך או להישען על האריחים שמתחת, ובכך למנוע מצב של נשירת האריחים מהקיר, במהלך עבודת ההדבקה.

במשך ההדבקה חשוב ללחוץ את האריח בחוזקה אל משטח הדבק. מומלץ להיעזר בנקישות פטיש גומי שיסייע להיצמדות ולהדבקה מושלמת של האריח אל הקיר.

 שמירה על מרווחים בין אריחי הקרמיקה

בעת ההדבקה, חשוב לשמור על חריצים בין אריח קרמיקה אחד למשנהו. ניתן לעשות זאת באמצעות ספייסרים שזמינים במגוון רחבים ונמכרים בחנויות בניין. הספייסרים יוצרים חריצים בין האריחים, שימולאו בהמשך ברובה.

  חיתוך אריחים להשלמת חיפוי שולי הקיר

את אריחי הקרמיקה אפשר לחתוך במכונה שמיועדת לחיתוך קרמיקה או במשחזת מיוחדת עם דיסק שמתאים לקרמיקה. לפני החיתוך יש למדוד את גודל האריח הנדרש, תוך התחשבות גם ברוחב הספייסר, ולסמן את הגודל הנדרש על גבי האריח (בגיר או עפרון). כאשר חותכים את הקרמיקה במכונה, יש להניח את האריח במכונה כשגב האריח מופנה כלפי מטה. החיתוך ייעשה בעדינות מהחלק התחתון לחלקו העליון של האריח. כעת, לחיצה על הידית תשבור את האריח לגודל הרצוי. הדביקו את האריח למקומו להשלמת חיפוי הקיר כולו.

 שלב מילוי החריצים ברובה

לאחר המתנה של כ-24 שעות עד שהדבק יתייבש בוודאות, אפשר להתחיל במריחת הרובה. זה הזמן לשלוף את הספייסרים מבין האריחים, להכין את הרובה ולמלא בעזרת מלג׳ מגומי את החריצים בין אריחי הקרמיקה שהותירו הספייסרים. לאחר יישום הרובה, נקו במטלית  את המשטח, מבלי לפגוע ברובה שבתוך החריצים. מומלץ לעשות זאת כ-20 דקות לאחר יישום הרובה. פרק זמן זה מספיק כדי שהרובה תתייבש ותקל על הניקיון, אך לא תתקשה יותר מדי.