הדבקת בריקים לגבס – מה חשוב לדעת?

1.4.2018 שתף

הדבקת בריקים לגבס – מה חשוב לדעת?

אחת האפשרויות המדהימות להפיכת קיר גבס נטול אופי לקיר שיוסיף אווירה ויוקרה לעיצוב הבית, הוא חיפוי הקיר בבריקים. עד כאן הכל טוב ויפה, אך מה יגרום לקיר הבריקים להחזיק מעמד לאורך זמן? לשם כך, חשוב מאוד לבחור לקיר הגבס את הבריקים הנכונים, ובמקביל להקפיד על יישום שמתאים לשני סוגי החומרים.

 

חיפוי הקיר ליצירת עיצוב מדהים

הבריקים הם חומרי בנייה מהעתיקים בעולם. לבנים אלה שימשו אז והיום לבניית מבנים שונים ומאפיינים מאוד את הבנייה האירופאית. כנסיות, בתי ציבור ובתים פרטיים – רובם ככולם נבנו מבריקים. בשנים האחרונות החלו הבריקים לכבוש גם את לבם של אדריכלים ובעלי בתים בישראל. לכן, הדבקת בריקים לגבס מציעה לכם לא רק קיר יציב, עמיד וחזק, אלא גם עיצוב מרשים שמסוגל להפוך כל חלל פנימי דל למראה, לפנינה סגנונית של ממש.

 

אופן יישום הבריקים על הקיר

אופן הדבקת הבריקים עשוי להשפיע על תוחלת החיים ועל איכותו של קיר הגבס המחופה בבריקים. לפיכך, עוד לפני שמתחילים במלאכת ההדבקה, ראוי לתת את תשומת הלב לכמה נקודות חשובות.

 

  • נקי ומפולס – קיר הגבס שעליו יודבקו הבריקים צריכים להיות נקיים למשעי. עליכם להבטיח שהקיר לא סובל מרטיבות כלשהי ואינו נושא כתמי צבע ישנים. בנוסף, חשוב לבדוק שהקיר מפולס וישר. זאת, כדי להבטיח שהתוצאה שתתקבל תהיה קיר בריקים ישר לתפארת, וללא עקמומים מכוערים.
  • סוג הדבק – כיוון שהבריק חזק יותר מקיר הגבס, יהיה עליכם להשתמש בדבק חזק במיוחד. מומלץ להתייעץ עם בעל המקצוע בחנות לחומרי בניין. לפעמים, יש צורך להיעזר גם במתקן תמיכה. זאת, על מנת שקיר הגבס החלש מטבעו יוכל לעמוד במשקל הרב יותר של הבריקים המודבקים אליו.
  • מיקום קיר הגבס – קיר בריקים הוא אלמנט עיצובי מרשים, אבל לא תמיד מתאים לכל סוג של חלל. מקומות בבית שחשופים יותר ללחות ורטיבות, כמו המטבח או חדר האמבטיה, יידרשו מכם תשומת לב מיוחדת. במקרים אלה, לפני הדבקת הבריקים יהיה עליכם לצפות את קיר הגבס בסילר נוגד רטיבות. בכך תוכלו מנת למנוע התפתחות של רטיבות ועובש בקיר הבריקים.
  • מתחילים להדביק מלמטה- כיוון ההדבקה המומלץ על ידי אנשי המקצוע הוא להתחיל מתחתית הקיר ולטפס אט אט למעלה. אם תתחילו להדביק מלמעלה, אתם עלולים להיתקל בנפילה של בריקים מהקיר. לעומת זאת, כאשר תדביקו קודם את הבריקים למטה, תאפשרו לשורת הבריקים העליונה, הבאה בתור, להיתמך על אלה שהודבקו בשורה הקודמת שמתחתם.

 

איזה סוג של בריק מתאים לי?

שלושה סוגי בריקים עיקריים מוצעים היום בשוק, וכל אחד מהם מציע סגנון עיצובי שונה ומיוחד משלו.

 

שני סוגי בריקים מיוצרים באופן תעשייתי, עם גב חלק שמקל מאוד על ההדבקה:

א. בריקים לעיצוב מודרני בגוונים אפרפרים, שמתאימים למי שמחפש מראה מתוחכם ומודרני.

ב. בריקים לעיצוב רטרו, בגוונים של אדום, שמציעים מראה עתיק משהו, ומתאימים למי שמחפש מראה חמים וכפרי.

 

הסוג השלישי – בריקים מפירוק, הם לבנים שיוצרו ביד לפני שנים רבות, פורקו ממבנים ישנים באירופה ויובאו לארץ. כיוון שלא מדובר בייצור תעשייתי, אל תתפלאו לגלות שהלבנים אינן לגמרי זהות אחת לשנייה. סוג זה של בריקים מתאים למי שמעדיף ליצור בביתו קיר בריקים מקורי בעל היסטוריה עתיקה.

 

בריקי קאזה - בריקים מילסטון

בריק קאזה רנה גדול מפולח

מילסטון בריקים ופסיפסים

בריק אמנדל מפולח

בריקים מילסטון

בריק רדסטון מפולח

קולקציית הבריקים החדשה

בריק פאגוס גריס מפולח

מילסטון בריקים

בריק סופר וויט מפולח

מילסטון בריקים

בריק אפוק דליזה מפולח

בריקים של מילסטון

בריק לטם גדול מפולח