טפט לחדר ילדים

טפטים לחדרי ילדים

25.10.2020 שתף

איך לבחור טפטים לחדרי ילדים שיתאימו לעיצוב הבית?

הטפטים, שנכנסו לתחום עיצוב הבית בסערה והוגדרו תחילה כטרנד חולף, הספיקו מאז להוכיח עצמם ככוכבים האמיתיים של כל חדר ילדים ותינוקות. לא רק שהם לקירות מעניקים אפקט עיצובי ייחודי לכל חלל ביתי, הם נחשבים ככל הנראה גם לפתרון העיצובי הנוח, הפשוט והזול ביותר שמציע כיום עולם עיצוב הפנים. קראו את המאמר הבא על שילוב טפטים לחדרי ילדים מאת מילסטון.

הטקסטורה העדינה והמגוון האינסופי של סגנונות העיצוב והאלמנטים הקישוטיים, מציבים את הטפטים בראש רשימת סדרי העדיפויות של כל הורה לילדים קטנים.
אולי היתרון הבולט ביותר הוא דווקא בפשטות של הטפטים – לרוב מספיקה “נגיעה” מהם על מנת לשדרג את מראה החדר ולהעניק לו את המראה הרצוי שיתאים גם לעיצוב הבית כולו.

חשוב לזכור שטפטים לחדרי ילדים אינם תמיד על זמניים, וקיימים סגנונות עיצוב מגוונים המותאמים לילדים בגילאים שונים.
לכן, חשוב קודם כל התכנון המקדים – הילדים שלנו גדלים, ואנו מעוניינים בבחירה חכמה של הטפטים. זו תחסוך מאיתנו החלפה שלהם או עיצוב מחודש של החללים האחרים בבית כל כמה שנים.

אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להתאים את הטפטים בחדר הילדים לעיצוב של שאר חללי הבית.

דבקו בסגנון עיצובי או אלמנט ספציפי

עיצוב פנים מוצלח דורש בימינו השקעה וחשיבה רבים. שפע סגנונות העיצוב מקשים על קבלת ההחלטות בכל הנוגע לעיצוב הבית, אך לעיתים דווקא בחירה פשוטה באלמנט או סגנון יחיד יכולים לפתור לנו בעיות של התאמת העיצוב בין חללים נפרדים.

אם קירות הסלון שלכם מעוצבים בסגנון תעשייתי-מודרני או לחילופין בחיפוי עץ, מומלץ לשתול את אותם אלמנטים גם בטפטים שעל קירות חדרי הילדים. מגוון סגנונות העיצוב של טפטים לילדים הוא עצום, ולכן אין כל בעיה בהתאמת האלמנטים בחדר הילדים לכל סגנון עיצוב ביתי אותו בחרתם.

בשורה התחתונה, בין אם בחרתם בעיצוב כפרי, עכשווי, צבעי קירות עזים או ניטרליים – תוכלו להתאים לחללי הבית אלמנטים דומים גם בטפטים.

 טפטים לחדרי ילדים

עיצוב נקי ופשוט

זוהי בעצם כל מטרתם של הטפטים. חדרי ילדים צריכים להשרות אווירה נינוחה ורגועה, כך שעיצוב חלל חדר הילדים צריך להיות פשוט, אסטטי וחף משילובים מורכבים מדי שיוצרים בלאגן בעין.

מלבד זאת, עיצוב פשוט הרבה פעמים הוא גם ההימור הבטוח ביותר. במילים אחרות, אתם יכולים להיות בטוחים שבחירה של טפטים פשוטים עם מספר אלמנטים בודדים יתאים כנראה גם לעיצוב של שאר חללי הבית. כל עוד תבחרו בטפט ששומר על גבולות האסתטיקה וההיגיון – אין סיבה שהוא לא ישתלב נהדר עם עיצוב הבית כולו.

לסיכום, פחות זה יותר. אל תעמיסו אלמנטים עיצוביים רבים מדי בסלון הבית ובחרו צבעים בהירים שאינם זועקים ומשתלבים היטב עם הטפט בחדר הילדים.

התאמת הטפט לרהיטים

לרהיטים גדולים ודומיננטיים יש השפעה על הנראות ועל העיצוב של הבית, וצריך להתייחס לכך בבחירת הטפטים.

למשל, אם הריהוט ברובו הוא בסגנון כפרי קלאסי, מומלץ לשלב בטפטים של חדר הילדים אלמנטים בסגנונות עדינים יותר, על מנת שלא לגנוב את ההצגה מהריהוט.

אם הריהוט בבית הוא קלאסי ועדין, ניתן בהחלט לשבור את הקו העיצובי עם טפטים טיפה יותר נועזים וחדשניים בחדר הילדים.

צבע הקירות

עיצוב הבית מושפע מאוד מצבע הקירות שבחרנו. כשבוחרים את הצבעים ליתר החללים בבית, חשוב מאוד לתכנן זאת גם לפי העיצוב של חדר הילדים.

ראשית, מומלץ שלא להתפרע בבחירת גווני צבעים בעלי ניגודיות משמעותית. בסופו של דבר, הצבעים צריכים להיות עדינים, ובמידה והם עזים – עליהם להשרות אווירה נינוחה.
הכוונה היא שהעיצוב יהיה זורם ויעניק תחושה נינוחה במעבר בין חללי הבית השונים, וגם בתוך חדר הילדים עצמו.
לכן גם, חשוב לבחור בצבעים מסוימים שיתאימו לעיצוב של הטפטים בחדרי הילדים.

קירות בגווני תכלת, ירוק בהיר, או צבעי אפור ואוף-וויט נחשבים מרגיעים ומשרים אווירה חיובית מבחינה פסיכולוגית. מלבד אלו, ניתן גם לשלב בקירות חדרי הילדים דוגמאות של חיפויי קיר, אלמנטים של עץ, חיפוי דמוי עץ, טקסטורות עדינות בהשראת משחקי ילדים ועוד.

בשורה התחתונה – התאימו את הצבעים והאווירה שהם משרים בשאר חללי הבית כך שתתאים לעיצוב העדין של הטפטים בחדר הילדים, והשתדלו ליצור מארג צבעים אחיד בחדר הילדים ולא לשחק עם מגוון רחב מדי של גוונים.

שימוש בטפטים בחללים נוספים

הטפטים לא חייבים להיות נוכחים רק על קירות חדר הילדים. לפעמים, הטפטים יכולים להעניק מראה פשוט ונעים לעין גם בחדרים אחרים של הבית.
הדבקת הטפטים רק על חלק מהקירות של החדר, למשל, עשוי להיות פתרון עיצובי זול ואסטטי.
בימינו, רבים בוחרים בעיצוב מודרני של חללים שונים בבית – חדר העבודה, המטבח, פינת המחשב ועוד. הטפטים יכולים להוסיף גוון עיצובי נוסף ולשדרג את הנראות הכללית של החלל, וגם ליצור קו עיצובי אחיד גם לחדרי הילדים וגם לחדרים אחרים בבית.

ומה לגבי המיקום של הטפט? בדרך כלל מומלץ להדביק את הטפט על הקיר שמול דלת הכניסה, או היכן שממוקם הווילון – אלו בהחלט יכולים לשדרג את הנראות של החדר.