ריצוף אבן טבעית לבית

איך לבחור בריקים ואריחים לעיצוב הבית: המדריך לשנת 2020

1.11.2020 שתף

בריקים מאבן ובטון, שטיחי אבן ושיש, אבני חיפוי לקירות, ריצופי פורצלן או אבנים טבעיות, ועוד מגוון עיטורים ודקורים שמתאימים לכל בית. ההיצע האינסופי של בריקים ואריחי ריצוף לבית ולגינה חשף את השוק הישראלי ואת עולם עיצוב הפנים כולו למגוון רעיונות וטכניקות עיצוב ייחודיות  פרי דמיונם של מעצבי פנים ואדריכלים.  

המדריך שלפניכם מספק הצצה לסוגי הבריקים והאריחים הפופולריים לעיצוב הבית, וחושף כמה  דגשים וטיפים שחשוב לזכור לפני שמתחילים הליך השיפוץ של הבית.

אריחים לבית ולגינה

אריחים, או מרצפות, הם אבני הבניין של כל בית מגורים. כיום, הם מגיעים בשלל עיצובים וגדלים, ומתאימים לעיצוב כל חללי הבית – מטבח, שירותים, חדרי ילדים, חדרי שינה, וגם מרפסות. המגוון של האריחים הוא עצום וכולל בין היתר אריחים מצוירים, דמוי עץ, פורצלן, אריחים טבעיות, אריחי שיש, בטון ועוד. הנה כמה מסוגי האריחים שצברו פופולריות בשנים האחרונות, ומהווים פתרון עיצובי פרקטי בבתי מגורים רבים, מודרניים וכפריים כאחד.

אריחי פורצלן – מה עוד לא נאמר על אריחי הפורצלן? הם מהווים אלמנט מרכזי בבתי מגורים רבים, וניתנים לשילוב בכל אחת מפינות הבית, החל מהמטבח ועד חדרי הילדים והשירותים.
ריצוף הפורצלן מגיעים במגוון גימורים, בהם גימור מט, דמוי אבן, בטון ועוד.
לשימוש באריחי פורצלן יתרונות רבים, הם מאופיינים בעמידות גבוהה, קלים לניקוי ותחזוקה ומאפשרים לעצב את הבית במגוון סגנונות ובעלות הוגנת לכל כיס.

אריחי הפורצלן מעניקים קסם ישן שמאפיין את העיצוב של בתים עתיקים או כפריים. מן העבר השני, ניתן לחבור אריחי פורצלן שיעניקו לבית המגורים דווקא מראה חדשני ועכשווי, שמתאים בעיקר לבתי מגורים בעיר.
בין הסגנונות הפופולריים של אריחי הפורצלן ניתן למנות את האריחים דמוי אבן טבעית, אריחי פסיפס מודרני עשויים פורצלן, אריחים מזוגגים יוקרתיים ואריחים דמוי בריקים (לבנים).

אריחי בטון – אם בעבר, הבטון שימש רק ליציקה הראשונית של שלד הבית, כיום הוא מהווה גם אלמנט עיצובי מרשים בבתי מגורים רבים. מעצבי פנים רבים מעדיפים להשתמש בו כאלמנט עיצובי מרכזי בבית, בתור אריחים לרצפה. אריחי הבטון מספקים לבית אווירה מרעננת וחדשנית, ובניגוד לבטון שמשמש כחומר גלם בעולם הבנייה, אריחי הבטון מגיעים בשלל צבעים וגימורים שלא תוכלו לפספס באף אחד מהחדרים.

לצד היתרונות הדקורטיביים של אריח הבטון, הם מהווים אלטרנטיבה זולה ונגישה, במינימום תחזוקה וניקיון. מדובר בחומר עמיד, וגם אם הנטייה הטבעית היא לחשוב שהוא נסדק במהרה, ניתן לפתור בעיה זו קיימות מגוון טכנולוגיות כיום להסתרת הסדקים.

אריחי קרמיקה מצוירים – טרנד אריחי הקרמיקה המצוירים תופס תאוצה, וניתן לפגוש אותו ביותר ויותר בתי מגורים, בייחוד בחדרי המקלחת והשירותים. אריחי הפורצלן והקרמיקה מגיעים במגוון עיצובים וציורים מרהיבים, שמשתלבים בצורה מעוררת השראה בכל בית.

בריקים לעיצוב הבית

בריקים, או לבנים, הם אבני הבניין שמשמשים לבניית קירות בתים בכל העולם. בהיבט העיצובי, לבחירת הבריקים יש משמעות דקורטיבית, בייחוד כשמדובר בבריקים לחיפוי קיר חיצוני, או בבריקים שמשמשים כאלמנט עיצובי בפנים הבית.

חיפוי של בריקים חשופים – עוד טרנד עיצובי שהשתלט על עולם עיצוב הפנים. בין אם מדובר בבתי מגורים בסביבה כפרית או אורבנית, חיפוי קירות פנימיים וחיצוניים בבריקים חשופים מעניק מראה ייחודי ומושך עין לכל סביבת מגורים.
את הבריקים מומלץ שלא לצבוע, דווקא בגלל המראה הייחודי שלהם כשהם נותרים חשופים ללא צבע או גימור.

רצפת בריקים – היא משמשת בתור מבואת כניסה לבתי מגורים רבים, בעיקר בסביבות מגורים כפריות. מלבד האלמנט הכפרי הייחודי שרצפת הבריקים מעניקה לבית, היא גם מאוד פונקציונאלית – התקציב שלה אינו גבוה, והיא חוסכת תחזוקה שוטפת מאחר והבריקים מסתירים כתמי לכלוך בצורה מעולה.

בריקים דקים – טרנד פופולרי נוסף, בעיקר כפתרון חיפוי עדין ואלגנטי לקירות פנימיים של בתים. הם פופולריים בעיקר הודות לקלות ההרכבה שלהם ולאווירה הייחודית שהם יוצרים בחלל החדר.

את הבריקים ניתן לבחור ממגוון חומרים, בהם בריקי חימר, חול וגיר, בטון או בריקים מהונדסים.

אריחים ובריקים לעיצוב הביצ
התקנת בריקים

דגשים לבחירה נכונה של בריקים ואריחים

בריקים לחיפוי קירות מתאימים בעיקר לחללי גדולים כמו הסלון והמטבח. אל תחששו להשתמש בלבנים משומשות לעיצוב ולחיפוי קירות המטבח והסלון, דווקא הם יעניקו מראה אותנטי וטבעי במיוחד לבית, אף יותר מבריקים שיוצרו באופן מהונדס ומאופיינים במראה אחיד ומשעמם יותר לעיתים.

כשמודבר בבחירת אריחים למטבח, חשוב לבחור בחומרים עמידים למים, שקל לנקות ולתחזק.
כמו כן, יש לוודא כי גם חומר האיטום בין הלבנים עמיד למים. מומלץ למרוח שכבת סילר על הבריקים על מנת לשמור על התחזוקה שלהם לאורך זמן.

במידה ואתם מעוניינים להרחיב את השימוש באלמנטים של בריקים לשאר חללי הבית, מומלץ לשבץ אותם באופן נקודתי ולא על פני שטחים נרחבים של הקירות. כך תיהנו מאלמנט קישוטי שיוצר אווירה מיוחדת, אך לא צפופה מדי.

גם כשמדובר בבחירת אריחים לריצוף הבית, חשוב לבחור בחומרים עמידים ואיכותיים בלבד.
אריחי פורצלן, למשל, עשויים להיות בחירה נהדרת שתהווה פתרון עיצובי ופרקטי בחבילה אחת.

בבחירת אריחים למקלחת ולשירותים, מומלץ לוודא כי הם מסוג אנטי-סליפ, ושרמת הספיגה שלהם נמוכה, כלומר אינם מתלכלכים מהר ולא דורשים תחזוקה שוטפת שתחרוג מהתקציב הראשוני שלכם.