פסיפס בריכה אזורס

איך בוחרים פסיפס לבריכה?

27.4.2022 שתף

פסיפס לבריכה מאפשר לכם להעניק מגע אישי וייחודי, לעיצוב של נווה המדבר הפרטי שלכם. בריכה היא התכשיט של החצר האחורית, וכן אידיאלית לשילוב שלל צבעים וגימורים. מבחינה אסתטית, פסיפסים לבריכה מייצרים מראה יפהפה ומרשים, ומשדרים יצירתיות וגיוון. גם במישור הפרקטי מדובר בבחירה הנכונה, מכיוון שפסיפסים הם עמידים וקלים יותר לניקוי ממשטחי בריכות אחרים.

הסוגים השונים של פסיפס לבריכות שחיה

כאשר מרצפים בריכה בפסיפס, אבל לכסות את כלל הבריכה, או לייצר פס של פסיפס בקו המים. פס כזה יכול להיות דק, או רחב יותר ולכסות את כל השטח שבין קו המים לשפת הבריכה. סוג נוסף של פסיפס לבריכות שחייה, הוא ריצוף המדרגות שמובילות לתוך הבריכה. כך או כך, המטרה היא להשתמש באבני הפסיפס כך שיתאימו, או יסתרו באופן מחמיא, את העיצוב שמסביב לבריכה ובחצר בכלל.

היתרונות של פסיפס לבריכות שחיה

כאמור, פסיפסים לא תורמים רק בפן העיצובי, אלא בהיבטים נוספים. לפסיפס איכותי יש כמה יתרונות שחשוב להכיר:

  • מחירים נוחים – פסיפס לבריכה נראה מאוד יוקרתי, אבל אל דאגה, אתם יכולים לרכוש פסיפסים נפלאים במחירים ממש לא גבוהים. כמובן שלא כל הסוגים זהים מבחינת המחיר, אשר משתנה בהתאם לאיכות ולמאפיינים נוספים.
  • תחזוקה – פשוט מאוד לנקות פסיפס לבריכות שחייה, ולא נדרשת שום תחזוקה מסובכת או יוצאת דופן. ניתן להסיר מאבני הפסיפס אבק ולכלוך באמצעות מטלית, או שואב אבק. אם תבחרו לרצף באמצעות פסיפס קרמיקה תהנו מיתרון נוסף – אלה פסיפסים שדוחים מים (ולכן מתאימים גם למקלחת ולמטבח), וגם ריחות וחיידקים.
  • עמידות ויציבותאריחי פסיפס ברמה גבוהה יכולים להישמר במצב טוב במשך 10-20 שנים, כל עוד תתחזקו אותם היטב. הם לאפסי נשברים בקלות, כך שאין לכם מה לדאוג לגבי סדקים או חורים.
  • גיוון – אין ספק שהיכולת להתאים אישית את אופן וסגנון הריצוף, היא היתרון הגדול ביותר של פסיפס לבריכה. אתם יכולים לשלב אריחים בצבעים, סגנונות ותבניות שונים. רוצים ליצור מראה ייחודי, כזה שלא רואים בשום בריכה אחרת? או לחילופין, להעתיק עיצוב של בריכה שאהבתם במיוחד? אין שום בעיה, הכל אפשרי.

כמה טיפים לבחירת צבעי הפסיפס

כמעט ללא תחרות, הצבע הכחול (על שלל גווניו) הוא הפופולרי ביותר עבור פסיפס לבריכות שחיה. הסיבות לכך הן: חכול הוא צבע מרגיע, פסיפסים כחולים מזכירים לאנשים את הים וגם עוזרים למים בבריכה להיראות כאילו הם כחולים.

למרות כל זה, כמובן שיש עוד אפשרויות רבות. כל שילוב בין גוונים של כחול לגוונים של ירוק יכול להיראות נפלא. חשוב לתכנן את השילובים כך שלא יהיו בהירים או כהים מדי, ושיתנו לשוחים תחושה טבעית ככל הניתן.
הכי חשוב – תזכרו שמדובר ביצירת אומנות לכל דבר, אז הכל תלוי בטעם האישי שלכם.