סוגי בריקים – 5 סוגים נפוצים, אפיונים ושימושים

15.1.2018 שתף

 

סוגי בריקים – 5 סוגים נפוצים, אפיונים ושימושים

 

הבריקים, ובעברית לבנים, משמשים לבנייה בכל רחבי העולם מזה שנים רבות. את קיר הבריקים יוצרים בדרך כלל על ידי הנחת הבריקים זה על גבי זה, במעין משטח דקורטיבי שמיועד לא רק על מנת לתת מענה לצרכים אסתטיים שונים, אלא גם על מנת להגביר את יציבותו של הקיר ואת חוזקו.

 

ישנם כמה סוגי בריקים המשמשים לבנייה, כשהנפוצים ביותר הם: בריקים מחימר שנשרפים בתנור, בריקים שעשויים מחול וגיר, בריקים מהונדסים, בריקים מבטון ובריקים מאפר מרחף.

 

  1.  בריקים שרופים עשויים מחימר

בריקים אלה נוצרים מחימר רטוב שנוצק לתוך תבניות. לאחר היציקה, מיבשים את התבניות בחוץ לאורם של קרני השמש. לאחר הייבוש שורפים את הבריקים בכבשן בטמפרטורות גבוהות. בריקים אלה משמשים בדרך כלל לעבודות בניין שלא דורשות מראה אטרקטיבי או אסתטי מיוחד. כאשר משתמשים בבריקים אלה לבניית קירות, יש צורך לחבר בין הבריקים באמצעות טיח.

 

  1. בריקים עשויים מחול וגיר

בריקים אלה מיוצרים על ידי ערבוב של חול, אפר מרחף וגיר (סיד), בתהליך כימי שמתחולל בשלב הערבוב הרטוב. לאחר הכנת התערובת יוצקים אותה תחת לחץ, כדי לקבל את הצורה הסופית של הבריקים.

לבריקים אלה יש מספר יתרונות בהשוואה לבריקים השרופים, כגון:

  • גוון נצבע שהם מציעים הוא אפור במקום הצבע האדמדם הרגיל.
  • צורת הבריקים היא אחידה והגימור שלהם חלק יותר ואינו דורש טיח.
  • בריקים אלה מציעים רמת חוזק גבוהה יותר שיכולה לעמוד בעומסים כבדים.

 

  1. בריקים מהונדסים

בריקים מהונדסים מיוצרים בטמפרטורות גבוהות מאוד, בתהליך שיוצר חומר צפוף וחזק שמאפשר להפיק בריקים חזקים ועמידים בפני ספיגת מים. בריקים מהונדסים מציעים יכולת מרשימה של עמידה בעומסים, עמידות בפני לחות ויכולת התנגדות כימית. בבריקים אלה משתמשים ברוב המקרים בפרויקטים ספציפיים, ועלותם יכולה להיות גבוהה יותר מזו של הבריקים הרגילים או המסורתיים.

 

  1. בריקים מבטון

בריקים אלה עשויים מבטון מוצק והם נפוצים מאוד בקרב הקבלנים. את הבריקים מבטון ניתן למצוא בדרך כלל בחזית המבנה, כגדר, או כדי לספק נוכחות אסתטית משמעותית. ניתן לייצר בריקים אלה במגוון צבעים, כי בתהליך הייצור אפשר לערבב את הפיגמנט הנדרש בתוך התערובת.

 

  1. בריקים מחומר שנקרא Fly ash (אפר מרחף)

אפר מרחף הוא אותם חלקיקים קטנים שנוצרים בתהליך של שריפת הפחם בטחנות הכוח. בריקים מאפר מרחף מיוצרים מתערובת של חומר ואפר מרחף. תערובת זו נשרפת בכאלף מעלות צלזיוס. יש מחקרים שמלמדים כי בריקים אלה לא כל כך עמידים בפני לחות ומים, ואלה גורמים לבריקים להתרחב.

 

סוגים אחרים של בריקים

בריקים יכולים להיות מסווגים גם לפי הגיאומטריה או הצורה שלהם. למשל, יש בריקים שהקצוות שלהם מעוגלים, יש בריקים צינוריים, ויש בריקים חלולים. לכל אחת מצורות הבריקים השונות יש גם פונקצייה ייחודית ומאפיינים המאפשר לכם להתאים את הבריק הנכון במקום הנכון.

 

בריקי קאזה - בריקים מילסטון

בריק קאזה רנה גדול מפולח

מילסטון בריקים ופסיפסים

בריק אמנדל מפולח

בריקים מילסטון

בריק רדסטון מפולח

קולקציית הבריקים החדשה

בריק פאגוס גריס מפולח

מילסטון בריקים

בריק סופר וויט מפולח

מילסטון בריקים

בריק אפוק דליזה מפולח

בריקים של מילסטון

בריק לטם גדול מפולח