ריצוף מדרגות

ריצוף מדרגות

15.1.2019 שתף

ריצוף מדרגות פנים וחוץ 

גרם המדרכות מהווה אלמנט פרקטי ועיצובי חשוב, בתוך הבית או מחוצה לו, ועיצוב המדרגות – כמו גם בחירת הריצוף שלהן, יתבצע על בסיס שני ההיבטים הללו – האסתטי, לצד הפונקציונאלי.

אתם רוצים שהמדרגות יהיו נוחות לעלייה ולירידה, רחבות ועמוקות מספיק – מצד שני, חשוב לכם שגרם המדרגות ישתלב היטב בעיצוב המרחב באופן כללי וכמובן, שעומק כל מדרגה בא על חשבון המספר הכללי של מדרגות – ככל שהמדרגות נמוכות יותר – כך תצטרכו יותר מדרגות.

בין הבחירות החשובות בנראות המדרגות בבית, ריצוף המדרגות מקבל חשיבות עליונה – משתי הבחינות שהוזכרו לעיל.
מבחינה פרקטית – אתם מחפשים, למשל, ריצוף נוח לדריכה, שלא יהיה חלקלק יתר על המידה.
בנוסף, עבור מדרגות קיימות, חשובים מימדי הריצוף הנבחר, כאשר משטחים עבים מדי ישפיעו על נוחות העליה והירידה במדרגות.

לצד כל אלו – האמירה העיצובית היא משמעותית בבחירת הריצוף, שהוא זה אשר יקבע את הנראות הכללית של גרם המדרגות.
כשאתם בוחרים ריצוף למדרגות, הבחירה, החומרים והנראות שונים לחלוטין בין ריצוף מדרגות פנים ובין ריצוף מדרגות חוץ.
הנה כמה נקודות מפתח שחשוב לשים לב אליהן, כשמתכננים ריצוף עבור מדרגות:

ריצוף פנים – השמיים הם הגבול

בבחירת הריצוף של מדרגות פנים, תוכלו לבחור באינספור גוונים, טקסטורות וחומרים – ביניהם: חלילה, בריקים, אבנים טבעיות כמו בזלת בגווני שחור, ריצוף טרוורטין, ועוד רבים.

הבחירה בריצוף פנים עשויה להיות בגימור מבריק, שהוא אמנם פחות עמיד בפני החלקה – אך המראה שלו נקי ואסתטי מאוד; או מאידך – ניתן לבחור בריצוף למדרגות בשלל אפקטים, ביניהם אפקט התזה, אפקט חול, אפקט מט, ועוד.

ריצוף מדרגות

ריצוף מדרגות פנים

ריצוף חוץ – נוח ופרקטי

מראה האבן היוקרתי בריצוף מדרגות חוץ הפך פופולארי בעשור האחרון בישראל, כאשר ריצוף שכזה מקנה מראה חד פעמי, אורגני ויפהפה, במגוון רחב של גימורים וגוונים – והוא גם נוח לתחזוקה, עמיד מאוד (בכל תנאי מזג אוויר) ובנוסף – מוסיף לערך הבית. כאמור, בריצוף חוץ הנטייה היא לבחור בגימורים מחוספסים יותר, גם בשל המראה הטבעי יותר שלהם, וגם בשל הפונקציונאליות – ריצוף מחוספס מקטין סיכון להחלקה. חומרים שמשמשים לריצוף חוץ במשטחים ובגרמי מדרגות הם למשל –

מגו אדמה פאטרן – אבן חול קשה ומחוספסת, בגווני בז’ חום וזהבהב.

טרומל טרוורטין – אבן גיר במראה טבעי ובמגוון רחב של גוונים, הכוללים זהבהב, אדמדם, ואפילו כסוף-אפרפר. אבן זו נחשבת כעמידה במיוחד, כאשר המראה שלה הולך ומשתבח עם השנים.

בלוסטון – אבן גיר המגיעה בגווני אפרפר כחלחל טבעי, ומקנה ריצוף בצבעים כהים ויוקרתיים לגרם המדרגות שלכם. גימור אופייני לאבן זו הוא גימור שרוף ומוברש, אשר מגביר את החספוס הטבעי של האבן ובכך הופך אותה גם נוחה יותר לשימוש ולדריכה (גם כשגשום או רטוב בחוץ) – כמו גם יפה וטבעית יותר.

ריצוף מדרגות

ריצוף מדרגות חוץ

כשהחצר היא חלק מהבית

בשנים האחרונות אנחנו עדים לטרנד עיצובי שהופך פופולארי – עם שטחים הולכים וגדלים של ריצוף בחצר, יותר בוחרים בריצוף אחיד לכל המרחבים בבית ובחצר, ובעצם יוצרים תחושת “בית אחד גדול”, עם חצר שממשיכה באופן חלק, הרמוני ואסתטי אל הבית. ריצוף המדרגות הופכים כעין פרק בסיפור, שיש לו המשכיות בעיצוב המרחבים השונים של הבית והחוץ. במקרים כאלה, חשוב שבעתיים לבחור ריצוף למדרגות שיהיה הן אסתטי והן נכון פונקציונאליות – גם לפנים, וגם לחוץ. רעיון עיצובי מעניין הוא לבחור את אותו ריצוף בגימורים שונים עבור המדרגות, הפנים והחוץ בבית.

השלמות שבפרטים הקטנים

כשחושבים על ריצוף מדרגות, פנים או חוץ, חשוב לקחת בחשבון מראה חלק, מושלם, ובעל מראה יוקרתי ואחיד. בריצוף מדרגות למשל, חשוב לבחון את הפאנלים אשר ישלימו את המראה במקומות בהם המדרגה מתחברת אל הקיר. פאנלים עשויים קרמיקה או אבן טבעית, בגוונים המחמיאים לגוון הריצוף שלכם, למראה מקצועי ומושלם. גם תכנון המעקה של גרם המדרגות, אם נדרש כזה, ישלים את המראה הן בבחירת החומר והן בבחירת העיצוב.