5 טיפים על התאמת קרמיקות למטבח

6.4.2021 שתף

אין שום ספק כי קרמיקות למטבח מהווה את אחד הנושאים המדוברים ביותר, בקרב כל מי שמתכנן לשפץ את הבית שלו. אומנם ישנה חשיבות לסוג ארונות המטבח, סוג המרצפות וכמובן סוג השיש, הכיור והברז, אך בסופו של יום, חיפוי הקרמיקה משפיע באופן ניכר על כל העיצוב הכללי של החדר. כל מי שמעוניין להבטיח לעצמו מטבח מעוצב ואסתטי, חייב לתת את הדעת על הקרמיקה המתאימה ביותר עבור המטבח שלו. אנו בחברת מילסטון מתמחים בתחום של ייצור וייבוא קרמיקות מכל קצוות העולם, תוך כדי הקפדה על איכות גבוהה ועמידות לאורך זמן. נשמח לסייע לכם לבחור את הקרמיקה המושלמת ביותר עבור המטבח שלכם, תוך כדי התחשבות בעיצוב הרצוי ובתקציב הקיים.

מהי החשיבות של קרמיקות למטבח?

רוב האנשים מתייחסים לחיפוי הקרמיקה בתור חיפוי דקורטיבי, המוסיף יופי ועניין לקירות החדר. אך חשוב לזכור כי מעבר לפן העיצובי, הקרמיקה משמשת לצורך שמירה על קירות המטבח. רוב האנשים משתמשים במטבח שלהם לצורך בישול, דבר שלא פעם גורם ללא מעט לכלכוך על הקירות הסמוכים לכיריים. לכן על מנת להגן על הקירות מפני כתמי לכלוך ושומן, יש צורך לחפות עליהם בקרמיקה איכותית, שניתן יהיה לנקות בצורה הקלה והמהירה ביותר. כדאי לדעת כי הקרמיקה נחשבת לחומר גלם עמיד במיוחד, ולכן הוא מחזיק מעמד לאורך זמן ואינו מצריך תחזוקה מיוחדת, בניגוד לחיפויי הקיר האחרים. כמו כן, ניתן לבחור מבין מגוון רחב של אריחי קרמיקה, המגיעים בכל צבע, דוגמה, גודל וגימור אפשרי. בנוסף לכך, כדאי לדעת כי אריחי הקרמיקה אינם סופגים מים ולכן הם נחשבים לעמידים בפני רטיבות והיווצרות של עובש.

קרמיקה למטבח

התאמת קרמיקות למטבח – טיפים ששווה להכיר!

  1. מיקום האריחים – הגובה הסטנדרטי של אריחי הקרמיקה הינו 60 ס”מ, מאחר ורוב האנשים משתמשים בארונות מטבח סטנדרטיים. אך במידה והארונות שלכם גבוהים יותר, כדאי יהיה להתקין את האריחים גבוה יותר. בכל מקרה, חשוב למדוד היטב את הרווח בין השיש לארונות, במטרה להבטיח כיסוי מלא של האריחים, ללא טעויות מיותרות. מומלץ להתקין את האריחים מעט גבוה יותר באזור הכיריים, מאחר ולא פעם ניתן להיתקל במצבים, בהם הרוטב עלול לקפוץ לגובה של מעל 60 ס”מ.
  2. תקנו יותר אריחים מהדרוש. ההמלצה הכללית היא לרכוש לפחות 10% יותר מהדרוש, מאחר ולא פעם האריחים עלולים להישבר, או לחילופין, אתם עלולים לגלות כי החישוב שלכם היה מוטעה. לכן מומלץ מראש להצטייד במעט יותר אריחים, במטרה להתמודד עם טעויות אנוש.
  3. מרווח בין האריחים – בדרך כלל מדובר על מרווח של 3 מ”מ בין האריחים, מאחר וזהו התקן הנהוג היום בארץ. אך בפועל, הרבה יותר מומלץ להקפיד על מרווח של 2 מ”מ, מאחר והדבר מאפשר מראה אסתטי יותר של האריחים והיצמדות יעילה יותר לקיר.
  4. גודל האריחים – היום ניתן למצוא לא מעט גדלים שונים של אריחים, כך שכל אחד יכול לבחור את הגודל האידיאלי ביותר עבור המטבח שלו. חשוב לזכור כי גודל האריחים משפיע לא רק על עיצוב המטבח ועל האווירה הנוצרת בו, אלא גם על המחיר הסופי. למשל, אם המטבח שלכם מכיל לא מעט נישות ושקעים, הדבר יצריך חיתוכים מרובים, דבר שישפיע על מחיר העבודה.
  5. סגנון האריחים – ניתן היום למצוא לא מעט סגנונות של אריחים, המגיעים בכל צורה ובכל עיצוב אפשרי. חשוב לבחור את הסגנון המתאים ביותר לעיצוב הכללי של הבית שלכם ולאווירה שתרצו לייצר במטבח. ניתן למשל לשלב בין מספר צבעים של אריחים או לחילופין, לשלב אריחים מודפסים בעלי דוגמאות מיוחדות.

אנו בחברת מילסטון מתמחים בתחום של קרמיקות למטבח ואנו נשמח לסייע לכם לבחור את האופציה המתאימה ביותר עבורכם. אנו מקפידים לעבוד אך ורק עם האריחים האיכותיים והעמידים ביותר, שיאפשרו לכם ליהנות מחיפוי קיר איכותי ועמיד לאורך זמן. לקבלת ייעוץ ופרטים נוספים, צרו קשר.